اختتامیه چهارمین جشنواره قرآنی طهورا در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین شیخ‌پور نائینی مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: چهارمین دوره جشنواره دانشگاهی قرآنی طهورا با محوریت سوره فرقان همزمان با اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با حضور مجتبی فردفانی، حافظ برجسته بین‌المللی قرآن و همراه با اجرای برنامه‌های تجلیل از برگزیدگان قرآنی، تواشیح و نمایشگاه کتابت سوره فرقان برگزار می‌شود.

شیخ‌پور نائینی ادامه داد: این جشنواره از سال ۹۴ آغاز و در دوره اول با محوریت سوره یوسف، دور دوم سوره اسرا و دور سوم با محوریت سوره انبیا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه قالب‌های جشنواره براساس ترجمه و محتوای سوره محوری انتخاب می‌شود، بیان کرد: امسال محتوا و ترجمه سوره فرقان استخراج و پس از آن به شرکت‌کنندگان اعلام شد که در قالب‌های فرهنگی، هنری و دینی آثار خود را ارائه کنند.

شیخ‌پور نائینی با اشاره به جزئیات بخش‌های جشنواره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانستند در بخش‌های حفظ و قرائت سوره فرقان، ادبی، پژوهشی، مجازی و هنری آثار خود را ارائه دهند که هر بخش نیز زیرمجموعه‌هایی داشته است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به دیگر برنامه‌های این جشنواره تصریح کرد: برگزاری نشست‌های قرآنی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت تفسیر سوره فرقان و کتاب نامیرا از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

شیخ‌پور نائینی بیان کرد: در روز اختتامیه جشنواره از بیش از ۵۰ نفر برگزیده در بخش‌های مختلف جشنواره طهورا و همزمان با آن از بیش از ۶۰ نفر از برگزیدگان سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان تجلیل می‌شود.

گفتنی است دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های فعال در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و هر ساله در جشنواره قرآنی صاحب رتبه ملی می‌شود.
انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت همزمان با جشنواره طهورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار