معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۲۰۷ هکتار از مزارع کشاورزی استان به وسیله پهباد سمپاشی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه پایش کشت محصولات زراعی استان با اشاره به اینکه ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با پهباد سمپاشی شد، گفت: استفاده از پهباد برای سمپاشی تکنولوژی نوین و خوبی است که در کاهش میزان سم و آب تاثیر بسزایی دارد.

وی به سطح زیر کشت گندم دراراضی کشاورزی استان اشاره و پیش بینی کرد: امسال ۳۲۰ هزار تن گندم در سطح مزارع کشاورزی استان تولید شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در مورد علف‌های هرز؛ در حوزه گندم آبی ۷۵ درصد اراضی عملیات مبارزه برای پهن برگ و نازک برگ‌ها انجام شده است که اکثر مزارع پهن برگ آلوده هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع کلزا مبارزه با آفت شته مومی انجام شده است که به حمداله وضعیت مزارع کلزا در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

اسماعیلی افزود: دستور برنامه وزارت متبوع برای کشور؛ کشت یک میلیون هکتار کلزای دیم و ۴۰۰ هزار هکتار کلزای آبی است که از این میزان برنامه ۲۰ هزار هکتار کشت کلزای دیم برای مزارع کشاورزی استان قزوین اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین با توزیع ۶ هزار تن کود پتاسه توانسته در تامین این کود رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کشت محصولات جالیزی گفت: با توجه به سرمازدگی اخیر؛ تمایل و رغبت کشاورزان به کشت محصولات جالیزی و گوجه فرنگی بیشتر است که باید دقت و نظارت بیشتری بر کشت اینگونه محصولات انجام گیرد، زیرا دولت امسال برنامه‌ای برای خرید گوجه فرنگی ندارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تخصیص تسهیلات با سود پایین به مکانیزاسیون کشاورزی، خاطر نشان کرد: تسهیلات مکانیزاسیون با سود ۴ درصد و همچنین تسهیلات کشاورزی حفاظتی برای بهره برداران بخش کشاورزی در نظر گرفته شدهاست که مدیریت‌ها باید هر چه سریعتر لیست متقاضیان را اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

جلسه پایش کشت محصولات زراعی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار