مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: ۴۰۰ دامدار و عشایر جنوب کرمان برای مبارزه با تب کریمه کنگو آموزش دیدند.

آموزش دامداران جنوب کرمان درمبارزه با تب کنگوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: سال گذشته ۱۴ دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد.

وی به آغاز فصل گرما اشاره و تصریح کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما فعالیت و تکثیر کنه هیالوما شیوع پیدا می‌کند.

وی افزود: کنه‌ها از مهمترین عوامل انتقال این بیماری هستند و از طریق گزش دام آلوده شده، مصرف گوشت آلوده و یا تماس مستقیم با دام موجب انتقال این بیماری به انسان می‌شود.

وی تب کریمه کنگو را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و افزود: این بیماری هیچگونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌کند از طریق انجام آزمایشات سرولوژی قابل تشخیص است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت از افراد سودجو و دوره گرد خودداری کنند.

احمدی بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش بیماری تب کنگو از طریق رسانه‌ها و برگزاری کلاس ترویجی و آموزشی به صورت ویژه در دستور کار است.

انتهای پیام/ح

دامداران جنوبی برای مقابله با تب کنگو آموزش دیدند

برچسب ها: دامداران ، تب کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار