رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ هکتار سطح مبارزه با ملخ صحرایی رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

سیستان و بلوچستان رتبه نخست مبارزه با ملخ صحرایی در کشور را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از اسفند سال گذشته آغاز شد به طوریکه تاکنون ۵۷ هزار و ۹۶۰ هکتار سطح سمپاشی شده مراتع جنوب این استان به ملخ صحرایی بالدار و ۶۱ هزار و ۶۹۰ هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان با ۲۶ هزار و ۹۸۰ هکتار و ۲۶ هزار و ۴۲۰ هکتار به ترتیب به شهرستان‌های کنارک و دلگان در جنوب این استان اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی به طور شبانه روزی در دستور کار این نهاد قرار داد به طوریکه تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی گزارش نشده است.

وی بیان کرد: ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند و با قدرت پرواز بسیار زیاد می‌توانند در یک شبانه‎ روز تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

 هجوم ملخ‌ها به استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور با سیل و بارندگی‌ها همزمان شده است که در صورت عدم مقابله با این آفت مخرب کشاورزی منطقه بیش از پیش از بین می‌رود.

ملخ‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که ملخ‌های بومی جزء آفات عمومی محسوب شده و مبارزه با آن‌ها بر عهده جهاد کشاورزی هر شهرستان است.

ملخ‌های مهاجر به ملخ صحرایی مشهور و کنترل آن‌ها یک پروسه ملی، بین المللی و منطقه‌ای دارد.

انتهای پیام/ع

هجوم ملخ‌های ملخ صحرایی به سیستان وبلوچستان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار