به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دیجیتال مارکتینگ یا به تعبیری بازاریابی اینترنتی از جمله بازاریابی های تبلیغاتی محسوب می شود که در دنیای صفر و یک امروز ما بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات محسوب میشود که با کمک فناوریهای دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله تلفنهای همراه و دیگر صفحات نمایش همانند، کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام میپذیرد.
این نوع از بازاریابی از جمله بازاریابیهای تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاعرسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچیها باز کرده است. شبانهروزی و بیوقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگتر میشود.
درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکههای اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی است.
افرادی که قصد دارند پا به این عرصه بگذارند باید با یک سری از مفاهیم آن آشنایی داشته باشند، که این مفاهیم به شرح زیر است:
مارکت در واقع، به مفهوم بازار و درواقع جایی که عرضه و تقاضا انجام میشود.
هدف معمولا به آن قسمتی از بازار گفته میشود که بازاریابی روی آن تمرکز کرده است.
مصرف کننده، همانطور که از نامش پیداست کسی است که خدمات یا محصول را استفاده میکند.
خدمات در واقع آن دسته از محصولاتی هستند که برای مشتری قابل لمس نیستند اما نیازها و خواسته هایش را برطرف میکنند.
همان محصولاتی هستند که برای رفع نیاز مشتری به صورت ملموس عرضه میشود.
همانطور که میتوان از نامش حدس زد یک روش ارزیابی است و برای بررسی برخی جنبههای تجاری کاربرد دارد.
CRM به راهکارهایی که میتوان تماس و ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد، گفته میشود.
همان کلمات کلیدی پر کاربردی هستند که برای برقراری ارتباط باموتورهای جستوجو استفاده میشوند و در جستوجوی آنلاین کاربرد دارند.
عبارتی است که زیاد شنیده میشود به این معنا که هزینه تبلیغات براساس کلیکهای بازدیدکنندگان محاسبه میشود.
صفحاتی هستند که کاربر در بدو ورود به وب سایت شما اصطلاحا آنجا فرود میآید و بسیار برای تجارت شما حیاتی است، زیرا که شما در یک نگاه کلی میتوانید عمده هدف خود را به کاربر برسانید و به گونهای که او را باشعارهای تبلیغی دلزده نکنید توجه اش رابه خدمات خاص و محصول خود جلب کنید و در واقع برای ماندن در سایت و دیدن سایر صفحات وب سایت در او اعتماد ایجاد کنید.
بحث داغی است که امروزه همه جا صحبت از آن است و منظور همان بستر آنلاین ارتباط کاربران با هم است که میتواند بسیار برای یک تجارت مفید واقع شود.
به معنای ارائه طرح برای برندینگ است.
همان دهان به دهان گشتن عامیانه است.
واژهای که امروزه خیلیها بر آن ادعا دارند و بسیار در بازاریابی اینترنتی پراهمیت است چرا که سئو در واقع بهینه سازی برای موتورهای جستوجو است و شما برای ارائه محصول یا خدمات خودابتدا باید دیده شوید که این امکان با سئو برای شما فراهم میشود.
اما اگر کسب وکاری را به تازگی شروع کرده اید، ۱۰ استراتژی بازاریابی آنلاین که در زیر آمده است میتواند شما را در پیشبرد راهتان و برنامه ریزی برای کسب و کارتان آماده نماید.
پیروی از راهنماییهای فوق و اجرای ۱۰ استراتژی برتر بازاریابی اینترنتی میتواند به شکل قابل ملاحظهای به رونق کسب و کارتان کمک نماید.
انتهای پیام/