با وجود تنش‌های کنونی با آمریکا در موضوع جنگ تجاری، چین مجوز راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را صادر کرد.

چراغ سبز چین به شرکت های موبایلی برای راه اندازی نسل پنجم تلفن همراهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، در حالیکه جنگ تجاری آمریکا با چین افزایش یافته است، چین امروز در اقدامی، مجوز راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را برای شرکت‌های بزرگ موبایلی دولتی در این کشور صادر کرد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان، بخشی از پاسخ پکن به جنگ تجاری با واشنگتن به شمار می‌رود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین امروز، (پنجشنبه) مجوز تجاری راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه (۵G) را برای شرکت‌های «چاینا تلکام» (بزرگترین ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت و سومین اپراتور تلفن همراه در چین) «چاینا موبایل» (شرکت دولتی خدمات تلفن همراه در چین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه در جهان با بیش از ۹۰۲ میلیون مشترک تا سال ۲۰۱۸) و «چاینا یونی کام» (چهارمین اپراتور بزرگ موبایلی در جهان از لحاظ تعداد کاربر) و نیز «رادیو و تلویزیون چین» صادر کرد. این به معنای آن است که این شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌های تجاری خود برای نسل پنجم تلفن همراه را راه اندازی کنند.

طبق اعلام سی ان بی سی، دولت چین اواخر سال گذشته نیز به این شرکت‌ها مجوز آزمایش نسل پنجم تلفن همراه را داده بود.

گفتنی است استاندارد نسل پنجم تلفن همراه دارای اهمیت‌های فراوانی است؛ چرا که این شبکه علاوه بر نسل آتی گوشی‌های تلفن همراه، از برنامه‌های جدید مانند خودرو‌های بدون راننده پشتیبانی می‌کند.

همچنین شایان ذکر است صدور مجوز راه اندازی نسل پنجم، به معنای آن نیست که نسل پنجم تلفن همراه در چین بزودی در دسترس قرار گیرد؛ هر چند برخی از شرکت‌های چینی گفته اند آن را امسال راه اندازی خواهند کرد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه، میدان رقابت چین و آمریکاست، گفته بود: رقابت در خصوص نسل پنجم تلفن همراه در جریان است و آمریکا باید پیروز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار