سلمان خدادای در همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی:

ورود ارتش به مساله آسیب های اجتماعی اقدام مبارکی است/ هر جایی که ارتش اقدامی انجام داد بسیار تاثیرگذار بود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنده معتقدم هر جایی که ارتش ورود کند تاثیر گذار خواهد بود و اثربخشی بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در نخستین همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش اظهار کرد: امروز موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این همایش به عنوان نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت پیشگیری از این آسیب‌ها برگزار کردند. 

وی ادامه داد: بنده معتقدم هر جایی که ارتش ورود کند تاثیر گذار خواهد بود و اثربخشی بیشتری دارد. نمونه آن در سیل اخیر مشاهده شد که ارتش بی ریا و بی توقع حضور داشت و خدمت رسانی کرد و این حضور تاثیر زیادی در روحیه مردم داشت و موجب دلبستگی بیشتر مردم به نظام جمهوری اسلامی شد.

خدادادی با اشاره به ورود ارتش به مسئله آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: قطعا ورود ارتش به آسیب‌های اجتماعی حرکت مبارک و تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل مهمی است که امروز کشورمان با آن رو به رو است. از سال ٩۵ و به دلیل اهمیت این موضوع شخص مقام معظم رهبری به این مسئله ورود کردند و مدیریت آن را شخصاً برعهده دارند.

وی ادامه داد: هر ۶ ماه یکبار جلسه‌ای با حضور بیش از ٢٢ دستگاه از جمله فرماندهان نظامی ارتش و سپاه و همچنین سران سه قوه با این موضوع در حضور رهبر معظم انقلاب تشکیل می‌دهند. ایشان به دلیل اهمیت این موضوع پنج محور اساسی را در دستور کار دستگاه‌های اقدام کننده قراردادند. موضوع این جلسات به قدری اهمیت دارد که برخی اوقات تا ۴ ساعت هم به طول می‌انجامد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با دقت گزارش این جلسات را به طور کامل تحویل می‌گیرند و درباره تمامی بند‌های آن نظرات خود را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: این پنج محور اصلی در اختیار تمامی مسئولین ارشد نظام است و در اولویت پیشگیری و اقدام قرارگرفته است. امیدوارم با اجرای این محور‌ها بتوانیم این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اگر این محور‌ها اجرایی شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تحت تاثیر آن کاهش پیدا خواهد کرد. این محور‌ها عبارتند از مسئله اعتیاد و کاهش آن که امروز از مرحله آسیب اجتماعی عبور کرده و به خط قرمز رسیده است، محور دوم مسئله طلاق و مشکلات آن در جامعه است که واقعا برخی از خانواده‌ها بابت آن متضرر شده اند.

وی ادامه داد: محور بعدی بحث حاشیه نشینی است که رهبر انقلاب بسیار درباره آن تاکید کردند. امروز ١١ میلیون نفر از جمعیت کشورمان در حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند. این رقم با درنظر گرفتن بافت‌های فرسوده به ١٩ میلیون نفر می‌رسد.

خدادادی با اشاره به مسئله حاشیه نشینی اذعان کرد: حاشیه نشین‌ها مردم بزهکاری نیستند، اما این مسئله موجب به وجود آمدن برخی از آسیب‌های اجتماعی است. محور بعدی مسئله بزهکاری اجتماعی و محور آخر رواج خشونت در جامعه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای فراجناحی است و ورود ارتش و احساس مسئولیت آن به همراه سایر نهاد‌ها برای حل این مسئله بسیار مهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار