کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «افسردگی» را اینجا بخوانید/ بخش اول

یک روانشناس بالینی به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «افسردگی» را اینجا بخوانید/ بخش اولبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه «افسردگی» را  سمیرا درویشی روانشناس بالینی پاسخ داده است.

اختلال در شخصیت عامل بروز رفتارهای غیرمعمول و عجیب

سوال: ۴۰ سال سن دارم و اصلا بیرون منزل نمی‌روم تصور می‌کنم مردم حرف‌های من را می‌شنوند و به من می‌گویند او دیوانه است، چه راه حلی برای من وجود دارد؟

جواب: با توجه به موضوعی که گفتید افکار و رفتار شما بر عملکرد اجتماعی و روابط بین فردی شما تاثیر داشته و این نشان دهنده کاهش توانایی در برقراری روابط با دیگران، معذب بودن در روابط صمیمانه، نامتعارف بودن رفتار و تخریب‌شناسی است، اگر این موارد به صورت الگو‌های رفتاری نسبتا پایدار باشد بر روی افکار، خلق و اعمال شما تاثیرگذار است و باعث مشکلات زیادی در برقرار ارتباط با دوستان، خانواده و محل کار یا موقعیت دیگری می‌شود، اگر تمایل به انجام فعالیت‌هایی دارید که دیگران آن‌ها را غیر معمول و عجیب می‌دانند، نشان دهنده اختلال در شخصیت است و حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید.

سوال: همسرم در کارهایش خیلی لجبازی می‌کند ۶ سال از زندگی مشترک ما می‌گذرد و امید داشتم در این مدت لجبازی او کم شود، وضعیت مالی خوبی ندارد و چند بار شهر به شهر جا به جا شدیم از وضعیت خود راضی نیستم و از لحاظ روحی در عذاب هستم و احساس پوچی و ترس از همه چیز را دارم باید چه کار کنم؟

جواب: همسر خودخواه و لجبازی دارید و  تلاش زیادی می‌کنید که همسرتان را تغییر دهید تا نیاز‌هایتان را برآورده کند، درک می‌کنم  اما روش کنار آمدن شما با مشکلات ناسالم است که فایده‌ای ندارد و باعث می‌شود بیشتر نا امید شوید، اولین راهکار این است که از نقش مظلوم بیرون بیایید  تا تغییراتی ایجاد شود، ترس‌های شما شایع است مثل ترس از شکست، ترس از بی کفایتی، ترس از از دست دادن، ترس از قضاوت منفی دیگران؛ عواملی که زندگی را به اینجا رسانده را پیدا کنید تا کمتر آسیب ببینید چرا که رابطه شما آزار دهنده و فرسایشی است، همچنین می‌توانید از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید.

سوال: ۴۰ ساله هستم آیا افسردگی به بالا رفتن سن مرتبط است؟، من ۵ سال پیش هیچ مشکلی نداشتم، اما حالا احساس می‌کنم زندگی پوچ و بی معنا است علت این افسردگی چیست؟

جواب: علائم افسردگی به مدت ۲ هفته همراه با احساس غم، دل گرفتگی، دل تنگی یا تحریک پذیری است؛ این دوره‌ها باعث مشکلات چشمگیری در ارتباط با دوستان، خانواده، محل کار می‌شود. توصیه می‌کنم به روانشناس مراجعه کنید.
 
پاسخ سوالات خود در زمینه «افسردگی» را اینجا بخوانید/ بخش اول
سوال: ۳۹ ساله هستم، می‌ترسم وارد جامعه شوم و تمام کار‌های شخصی‌ام را خانواده انجام می‌دهند، با اینکه تحصیلات بالا دارم، ولی وارد بازار کار نشدم و اصلا دوستی ندارم، به هیچ عنوان سمت خرید کردن نمی‌روم و انگیزه‌ای ندارم.

جواب: اگر به مدت ۶ ماه ترس و اضطراب یا اجتناب قابل توجهی را در موقعیت اجتماعی تجربه می‌کنید که در این موقیعت‌ها از این می‌ترسید که دیگران شما را مشاهده می‌کنید و از این ترس ناراحتید و باعث تخریب از لحاظ بالینی می‌شود، شما دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستید و با کمک علم درون‌شناختی و رفتاری، همچنین با اصلاح افکار و باور‌ها می‌توانید رفتار‌تان را اصلاح کنید.
 

بیشتر بخوانید: بیماری ساده‌ای که افسردگی را به جانتان می‌اندازد

سوال: ۲۶ ساله هستم، حدود ۹ سال پیش عاشق شدم و کلا نتوانستم به طرفه مقابلم بگویم و هر دو طرف به احساس هم واقف بودیم ولی بروز نمی‌دادیم، در این بین اتفاقاتی رخ داد که به دلیل آنها  شدیدا دچار افسردگی شدم و دوست دارم هر چی زودتر بمیرم ولی دلم روشن است که خدا اگر بخواد غیر ممکن ممکن می‌شود،  باید چه کار کنم؟ 

جواب: می‌دانم شما در وضعیت خاصی هستید، اتفاقی که برای شما افتاده ذهن شما را آشفته و سرگردان کرده و شما در وضعیت بلا تکلیفی قرار دارید و اگر به مدت زیادی در این چرخه گیر کرده‌اید فرصت بهبودی را از دست داده‌اید، این شرایط باعث می‌شود مشکلاتتان تداوم پیدا کند پس برای درمان و حل مسائل عاطفی باید از یک روانشناس کمک بگیرید.
 
سوال: همیشه به مرگ فکر می‌کنم اصلا نمی‌توانم کارهایم را انجام دهم؛ قلبم تند میزند بی حال و حوصله هستم، آیا علائم افسردگی است؟ 
جواب: باید از یک متخصص روان پزشک کمک بگیرید زیرا این علائم باعث می‌شوند شما از زندگی لذت نبرید و مدام دچار استرس باشید.

پاسخ سوالات خود در زمینه «افسردگی» را اینجا بخوانید/ بخش اول

سوال: چند وقتی است که دلم گرفته و از درون اصلا احساس خوبی ندارم؛  آدم مذهبی هستم انگار دلم مرده است؛  وضع مالی بدی هم ندارم،  باید چکار کنم؟

جواب: این علائم و نشانه‌ها از  افسردگی خبر می‌دهند که باعث برهم خوردن توازن هیجانی، بالا رفتن سطح کورتیزول می‌شود و برای درمان باید از روانشناس کمک بگیرید، هرچه شدت افسردگی بالا باشد کیفیت زندگی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام ممنون از لطفتون اگر نخواسته باشیم از قرص بعداز ۱۰سالافسردگی از درد پروئدی به دکترهای اصفهان مراجعه کنیم کدام دکتر رابه مامعرفی می کنید یاروانشناس ممنون از لطفتان
Germany
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
۴۰ ساله هستم آیا افسردگی به بالا رفتن سن مرتبط است؟، من ۵ سال پیش هیچ مشکلی نداشتم، اما حالا احساس می‌کنم زندگی پوچ و بی معنا است علت این افسردگی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
لطفا بخش های بعدی زودتر بزارید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد شرافت مهندس بهداشت
۰۹:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلامت معنویت بعد فرموش شده سلامت = شروع اسیب های اجتماعی شروع افسردگی
تاثیر معنویت بر سلامت جهانی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
کو جواب.

اخه کو پول .
آخرین اخبار