مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیمه سلامت این استان جایگاه سوم کشور را در نسخه نویسی الکترونیکی بعد از استان‌های کرمان و لرستان به خود اختصاص داده است.

بیمه سلامت خراسان رضوی رتبه سوم در نسخه نویسی الکترونیکی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مرتضی وجدان مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت خراسان رضوی هم اکنون در نیشابور به صورت آزمایشی در حال اجرا و بنا است در شهرستان‌های درگز، چناران، تربت جام، سرخس، تربت حیدریه، فریمان و بردسکن نیز همین امسال اجرا شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده نسخه بیمار به صورت الکترونیکی از سوی پزشک صادر شده و خدمات پاراکلینیکی بیمه سلامت مانند داروخانه و آزمایشگاه طبق هماهنگی لازم انجام می‌شود. هم اینک ۵۵ موسسه و مرکز درمانی در سطح شهرستان نیشابور نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: مطالبات پزشکانی که در راستای حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه و پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیکی گام برداشته اند، از سوی بیمه سلامت خارج از نوبت و بطور ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود.

وجدان افزود: هم اکنون سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی در قالب پنج صندوق بیمه‌ای زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند. بیشترین تعداد بیمه شدگان سلامت این استان در چارچوب "صندوق بیمه روستایی" با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش هستند.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت را در خراسان رضوی هفت هزار نفر، شمار بیمه شدگان اتباع خارجی را شش هزار و ۱۵۰ نفر و بیمه شدگان کمیته امداد را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: هم اکنون چهار هزار و ۵۸۰ موسسه اعم از پزشک، دندانپزشکی، داروخانه، بیمارستان و مراکز پاراکلینیکی با بیمه سلامت در خراسان رضوی قرارداد دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد منظم شده بطوری که با احتساب ۴۵ روز برای تبادل اسناد پرداختی و در نظر گرفتن قوانین مربوطه می‌توان گفت که پرداخت مطالبات موسسات بیمه سلامت در خراسان رضوی تقریباً به روز شده است.

وجدان افزود: بر همین اساس می‌توان به پرداخت ۷۰ درصد مطالبات فروردین ماه امسال دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی به مبلغ ۲۹۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین پرداخت ۹۰ درصد مطالبات فروردین ماه داروخانه‌های خصوصی، خیریه‌ها و غیردانشگاهی به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال پرداخت شده است. ۶۰ درصد مطالبات اردیبهشت ماه امسال داروخانه‌های خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی نیز در خراسان رضوی پرداخت شده است.

۶۰ درصد جمعیت بیمه شدگان استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند. 

انتهای پیام//آ. ف


بیش از سه میلیون نفر از خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.