طالبیان گفت: حضور پمپ بنزین‌ها نماد ظهور و بروز خودرو در شهر‌ها است.

پمپ بنزین از نماد‌های تحولات اجتماعی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی در مراسم افتتاح اولین موزه پمپ بنزین تهران اظهار کرد: کاری که وزارت نفت می‌خواهد برای ایجاد ۲۸ موزه انجام دهد کار بزرگی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امروز میزان تنوع فهرست آثار ثبتی بالا رفته اظهار کرد: بسیاری از آثار دوره صنعت، معاصر و آثار دفاع مقدس به ثبت رسیده است و باید یادمان باشد که همه این‌ها تاریخ کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه به نظر ما پالایشگاه آبادان و شهر مسجد سلیمان پتانسیل ثبت جهانی را دارند، اظهار کرد: ما از سایر وزارت خانه‌ها هم توقع داریم که مثل شرکت نفت برای ساخت موزه‌های تخصصی مرتبط با وزارتخانه شأن گام بردارند.

طالبیان با بیان اینکه ما در حال حاضر به صورت مشارکتی در حال ساخت و مرمت ۲ هزار سازه هستیم ادامه داد: پمپ بنزین یکی از نماد‌های منحصر به فرد تحولات اجتماعی است و از این منظر دارای اهمیت بالا است.

طالبیان حضور پمپ بنزین‌ها نماد ظهور و بروز خودرو در شهر‌ها برشمرد و گفت: اگر این مکان تبدیل به موزه نمی‌شد شاید فروخته و تخریب می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار