فیاض گفت: یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های صنعتی و معدنی تا پایان تیر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تقدیر از ۵۰ برگزیده صنعت و معدنبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فیاض، مشاور وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال بیست و سومین سال بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن است. روز دهم تیرماه در تهران، صنعتگران، معدنکاران و کارآفرینان صنعت و معدن گرد هم می‌آیند.

فیاض با بیان اینکه امسال پنجمین سال همکاری دولت و بخش خصوصی در اجرای مراسم روز صنعت و معدن است، گفت: مروری بر دستاورد‌های سال ۹۷ و معرفی کارآفرینان شاخص و کسانی که قدم‌های موثری برای تولید، صنعت و معدن کشور برداشته‌اند، هدف برگزاری مراسم است.

وی تصریح کرد: در ۱۵ رشته صنعتی و معدنی چهره‌های شاخص معرفی و تجلیل خواهند شد و با تأکید وزیر صمت، برگزیدگان از خدمات حمایتی برخوردار خواهند شد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن ادامه داد: حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این ۱۵ رشته به عنوان منتخب معرفی می‌شوند.

به گفته وی، کتاب برگزیدگان روز صنعت و معدن تا پایان سال چاپ و در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن تصریح کرد: ۳۶۴ روز فعالان تولید و صنعت تلاش و کار کردند و در یک روز که به اسم صنعت و معدن است، ما باید از تلاش آنها تجلیل کنیم.

فیاض اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های صنعتی و معدنی تا پایان تیر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. خدمات حمایتی از تجلیل شدگان روز صنعت و معدن در بخش‌های مختلف از جمله اداری هدف گذاری شده است.

مشاور وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: پیشکسوتان عرصه تولید در این چند دوره برگزاری مراسم روز صنعت و معدن تجلیل شدند. تشکل‌های بخش خصوصی استعداد‌های گمنام بخش تولید را معرفی کنند تا مورد تجلیل قرار بگیرند، رسانه‌ها در این زمینه هم می‌توانند کمک کنند.

فیاض تصریح کرد: وزارت صمت امسال سه گام قطعی را به عنوان سیاست دارد، در گام اول تلاش‌مان این است که هیچ واحد صنعتی فعالی، تعطیل یا نیمه تعطیل نشود.

وی ادامه داد: گام دوم فعال کردن ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی و رساندن آنها به حداکثر تولید است. گام سوم فعالسازی واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رساندن آنها به ظرفیت تولید است.

فیاض اظهار کرد: در جشن روز ملی صنعت و معدن در ۱۵ بخش که ۹ تا ۱۱ مورد آن بخش تخصصی تولید و ۴ بخش آن مربوط به طرح‌ها و افراد است، تجلیل انجام می‌شود.

مشاور وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: ۹ بخش تخصصی تولید شامل برق و الکترونیک، لوازم خانگی و فلزی، صنایع غذایی و دارویی و شیمیایی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، ماشین سازی و تجهیزات، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع معدنی، اکتشافات معدنی و خدمات فنی و مهندسی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار