بزرگترین کارخانه تولید کفش زنانه غرب کشور در همدان آغاز به کار کرد.  

راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید کننده کفش غرب کشور در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، باتوجه به اهمیت رونق تولید واقتصاد مقاومتی بزرگترین  کارخانه تولید کفش زنانه در غرب کشور راه اندازی شد تا علاوه بر تولید و تامین کفش غرب کشور اشتغال نیز توسعه یابد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان وفامنین، شامگاه امشب در آیین افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کننده کفش زنانه در غرب کشور  وتجلیل از تولیدکنندگان، کارآفرینان و صادرکنندگان برتر اصناف همدان که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد گفت: رمز موفقیت کشور مقاومت و روی پای خود ایستادن است امکانات موجود در کشور می‌تواند پاسخگوی نیاز ما در داخل و منطقه باشد و سال ۹۸ نیز باید سال اقشار کم درآمد و کمک به اصناف خرد باشد.

وی با اشاره به اینکه  از نظر شرایط اقتصادی در زمره استان‌های برتر کشور هستیم و زیرساخت‌ها برای توسعه و پیشرفت آماده است اظهار داشت: باید شرایط برقراری ارتباطات و رشد را فراهم کرد.

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در استان با وجود همه سختی‌ها برای آماده شدن زیرساخت‌ها، شرایط خوبی وجود دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان ظرفیت بالایی در جهت رونق وتولید را دارد اظهار داشت: هماهنگی و وحدت برای سرمایه گذاری در همدان وجود دارد و بیشتر علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این استان  از  غرب کشور هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان به دلیل موقعیت تاریخی و جغرافیایی از موقعیت استراتژیک برخوردار است و محور‌های ارتباطی همدان را شاهراه استراتژیک راه آهن قرار داده  خاطر نشان کرد:  این شاهراه استان‌های مرکز را به غرب و همسایه‌های غربی کشور وصل می‌کند بنابراین با  برخور داری از چنین شرایط مطلوب و مناسب استان سرمایه گذاران را  حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا به این جمع‌بندی رسید که در دنیا یک کشور وجود دارد که به راحتی نمی‌تواند به آن حمله کند افزود: در طول چند روز گذشته شاهد مواضع متناقض رئیس جمهور امریکا هستیم که دلیل این اتفاق هم اقتدار، فناوری و علم ماست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۴۱ طرح ملی مصوب مجلس برای استان همدان خاطرنشان کرد: پروژه ملی مصوب کردن در مجلس کار بسیار دشواری است ضمن اینکه امسال نیز ۱۶ طرح ملی برای همدان مصوب شده است که تنها نیاز به اجرا دارد و اگر مشکلات اقتصادی نبود این پروژه‌ها با قدرت انجام می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه با مدیریت لوکس نمی‌توان کشور را اداره کرد افزود: ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم و شبانه‌روز تلاش کنیم تا کار‌ها پیش برود.

 بازاریان برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور همدلی کنند

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی  استانداری همدان نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های کاهش مشکلات اقتصادی، جامعه صنفی و بازاریان هستند که با همکاری آن‌ها بسیاری از مشکلات حل و آرامش حکم فرما می‌شود و ما نیز برای همراهی با اصناف اعلام آمادگی می‌کنیم.

ظاهر پور مجاهد با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف می‌کندبیان کرد: هر واحد که مشکل دارد تقاضای خود را به دستگاه مربوطه می‌دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاطم‌های اقتصادی این اتحادیه‌ها هستند که می‌توانند کمک کنند و اگر آن‌ها به تلاطم بازار دامن بزنند، کنترل، بازرسی و رفع مشکلات مردم بسیار سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است تصریح کرد: هر دوشنبه بخش معاونت اقتصادی به بازدید از شهرستان‌ها اختصاص دارد و به بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دشمن همانطور که تاکنون نتوانسته ضربه‌ای به کشور وارد کند در آینده نیز نمی‌تواند کاری از پیش ببرد گفت: مردم همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و باید قدردان آن‌ها بود.

بزودی شرایط کشور برای مبادلات مالی  بهبود می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز از بهبود شرایط اقتصادی برای تبادلات مالی در ماه آینده خبر داد و افزود: با تدابیر دولت و اعمال تغییرات در نقل و انتقال ارزی و تبادلات پولی وضعیت برای تولید و صادرکنندگان بهتر می‌شود.

حمید رضا متین اظهار داشت: دولت در راستای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب با هدف کمک به بخش تولید کشور تدابیری اندیشیده که شرایط برای فعالان اقتصادی بهبود می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: اگرچه تأمین ارز با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو است، اما دولت با اعمال تغییراتی شرایط را بهبود می‌بخشد، هرچند به وضعیت عادی نمی‌رسد، اما این اقدامات می‌تواند کارساز باشد.

این مسئول  با اشاره به   حمایت و پشتیبانی دولت از تولید و صادرکنندگان گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان نداریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با هفت بانک عامل این مهم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات نوسازی و بازسازی واحد‌های تولیدی مشمول یارانه دولت می‌شوند و برای تسهیلات سرمایه درگردش هنوز تصمیم گیری نشده است.

رئیس سازمان صمت همدان اضافه کرد: تاکنون برای دریافت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ثبت نام شده است که با تخصیص اعتبار صاحبان این صنایع به بانک‌های مورد نظر معرفی می‌شوند.

متین  افزود: از سال گذشته به دلیل کاهش توان خرید مردم و گرانی چوب در زمینه صادرات محصولات چوبی شاهد کاهش بودیم، اما در بخش مصنوعات چوبی رشد ۴۴ درصدی داشتیم که در کشور نظیر نداشت.

وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت: امیدواریم با کمک شما این محدوده زمانی دشوار را به طور مناسب سپری کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد و رونق اقتصادی باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به طرح احیا و بازگشت واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: این کار در سراسر استان در حال اجراست ضمن اینکه افتتاح یکی از بزرگترین واحد‌های تولید کفش غرب کشور یکشنبه ۹ تیرماه در همدان انجام می‌شود که باعث افتخار همه ما است.

رئیس اتحادیه کیف کفش همدان هم گفت: اگر امروز این صنعت رشد کرده به دلیل همکاری صندوق کار آفرین امید بود.

گازرانی با اشاره به تامین چرم و با هدف صادرات به دنیا افزود: امروز همدان با رشد تولید چشمگیری که در این زمینه داشته است توانست یکی از صادر کنندگان نمونه کشور و کشور‌های همسایه  از جمله افغانستان، پاکستان و لبنان شود.

وی ادامه داد:  در حوزه تولید  کیف وکفش مشکلی نداریم و تنها مشکل اساسی این بخش نبود کارگر و استاد کار متخصص است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بین المللی کیف و کفش خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ۲۲ مرداد آغاز و تا ۲۵ مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیر تولیدی کفش زنانه آرمیناهم با اشاره به اینکه این تولیدی از سال ۱۳۸۰  تنها با پنج نفر فعالیت خود را آغاز کرد  گفت: حفظ کیفیت، نوآوری و مشتری مداری را سرلوحه کاری خود قرار داد.

موقر پاک با بیان اینکه بهترین مواد اولیه برای تولید کفش در آرمینا استفاده می‌شود افزود: این تولیدی همواره تلاش کرده با تنوع محصولات، نوآوری را به عنوان یک شعار اصلی حفظ کند.

وی بیان کرد: در این مجموعه اقتصادی مشتری‌مداری از دو طریق تولید محصول با کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش دنبال می‌شود.

مدیر تولیدی کفش زنانه «آرمینا» در ادامه با بیان اینکه امروز برند «آرمینا» نه تنها در استان همدان بلکه در کشور و کشور‌های همسایه صاحب نام است ادامه داد: امروز مفتخریم که برای ۱۵۰ جوان به طور مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کردیم.

موقر پاک که در گذشته به شغل معلمی مشغول بوده است اظهار داشت:  روزانه یک‌هزار جفت کفش زنانه در این واحد تولید شده و در بیشتر استان‌ها در نمایندگی‌های فعال این واحد  به بازار عرضه می‌شود.

وی تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان، پشتیبانی خانواده‌اش را در موفقیت‌های کسب شده بسیار تأثیرگذار خواند و در نهایت از اقدامات و درایت‌های رئیس اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان که در این مسیر بسیار حائز اهمیت بوده، به نیکی یاد کرد.

انتهای پیام/ج

 ۱۶ طرح ملی برای همدان مصوب شده است

برچسب ها: صنعت و معدن ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.