حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد شد

در مراسمی با حضور دادستان کل کشور، از زحمات اکبر شمس قدردانی و محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد شد.

حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیین تکریم علی اکبر شمس و معارفه محمدرضا حداد زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، معاون و رئیس  دفتر دادستان کل کشور در سالن شهید عباسپور برگزار شد.

اکبر شمس دادستان سابق یزد در این مراسم به بیان عملکرد های خود در مدت تصدی دادستانی  پرداخت و گفت: در اوایل شروع کار سال۹۷، از دادسرای یزد چهار هزار پرونده‌های ثبت نشده را تحویل گرفتیم و اکنون تمام پرونده ها به صورت کامل ثبت شد.

شمس با اشاره به ابلاغ الکترونیکی و حذف ابلاغ‌های دستی پرونده ها افزود: در سال۹۶ ، ۲۸ درصد، در سال۹۷ به ۸۰ و در خرداد ۹۸، ۸۶/۶ پرونده‌ها به صورت الکترونیکی ثبت شده است.

دادستان سابق یزد تاکید کرد: تمام بازداشتگاه‌های استان استاندارد‌های کافی را دارند و تاکنون ۱۴ بازدید از بازداشتگاه‌ها و ۷۲ مورد نظارت از مراجع انتظامی را انجام داده ایم.

وی با اشاره به پرونده‌های مسن، پرونده‌هایی که یک سال توقفشان بگذرد ادامه داد: اوایل سال ۹۷، هزار و ۲۶۷ پرونده مسن در استان وجود داشت که اکنون این تعداد به ۲۴۵ فقره رسیده است.

گفتنی است علی اکبر شمس به مدت ۲۷ ماه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بود که اکنون با ارتقاء علی اکبر شمس به سمت قائم مقامی رئیس کل دادگستری استان یزد، مسئولیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به محمدرضا حداد زاده سپرده شد.

از سوابق اجرایی محمدرضا حداد زاده می‌توان به ۱۱ سال سابقه قضایی، تصدی سمت‌های دادیاری، بازپرسی و دادستانی مهریز و معاونت دادستانی یزد اشاره کرد.

دادستان جدید مرکز استان د مراسم معارفه خود گفت: با توجه به اینکه استان یزد، مرکز کم مسئله‌ای برای جرایم خشن و آسیب‌های اجتماعی است، اما مستعد بسیاری از مسائل و مشکلات از جمله مهاجرت پذیری، توسعه صنعتی و معدنی است.

محمدرضا حداد زاده افزود: مشکلات استان بدون توجه به برخی از پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و موضوع فضای مجازی که امروزه مهمترین شاخص و آسیب اجتماعی شناخته شده است به ما این هشدار را می‌دهد که از لحاظ امنیت و آرامش احساس تداوم نکنیم.

حداد زاده تاکید کرد: ما در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر فضای اجتماعی و بنیان خانواده و همچنین حفظ حقوق عامه، برنامه‌هایی را دنبال و تبیین خواهیم کرد.

این مقام قضایی بحث مفاسد اقتصادی را پایین‌ترین درصد مسئله استان دانست و بیان کرد: درست است که مفاسد اقتصادی در مرکز استان بسیار پایین است، اما حساسیت آن در این زمینه بسیار بالاست.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: طبق بیانیه مقام معظم انقلاب طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات و حکومت است و دادستانی مهمترین رکن برای بررسی و ارزیابی استمرار این شرط است.

حدادزاده از دستورالعملی که در خصوص حمایت از تولید تدوین گردیده است خبر داد و گفت: حمایت از تولید، صنعت و سرمایه گذاری، راهبرد کلان کشور است و ما حتما در این زمینه برنامه‌هایی را مد نظر قرارداده و از تولید کنندگان و سرمایه گذارانی که در این زمینه حسن نیت داشته باشند حمایت‌های لازم بعمل می‌آوریم.

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: انتظارات خود را در هر زمینه‌ای از دادستان‌ها بالا نبریم، چون این خواسته نامتعارفی است و باعث فرار از مسئولیت می‌شود.

وی تلاش بی شائبه شش ساله شورای تامین را در تمامی مسائل و مشکلات پیش آمده استان، مورد تقدیر قرار داد و اظهار داشت: چالشی‌ترین موضوعات در استان با اصل تفاهم، هم فکری و رای مشورتی تمامی اعضای این شورا حل شده است.

انتهای پیام/ غ

تکریم و معارفه دادستان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.