رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: در آستانه میلاد امام رضا (ع)، فرش گل مزین به القاب امام رضا (ع) در حرم رضوی پهن می‌شود.

فرش گل مزین به القاب امام رضا(ع) در حرم منور رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا سبزعلی رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: در آستانه میلاد امام رضا (ع)، فرش گل مزین به القاب امام رضا (ع) در حرم رضوی پهن می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، دلدادگان حضرت رضا (ع) بالغ بر ۲۰۰ هزار درختچه، گل‌بوته و انواع شاخه گل‌های با کیفیت را برای تزئین صحن و سرا و گلدان‌های فوق ضریح مضجع شریف ارسال می‌کنند که در سال‌های اخیر با توسعه فرهنگ وقف و نذر به تعداد وقف کنندگان افزوده شده است.

رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی گفت: با اشاره به اینکه این گل‌ها از شهر‌های تهران، محلات، شیراز و شهر‌های شمالی کشور ارسال می‌شود،غالبا بوته گل‌های پریوش، سرو، کاج، شمعدانی، داوودی، کالانکوا و راز یخی است، برای زیباسازی ورودی‌های اصلی حرم مطهر، ورودی صحن‌ها، نقارخانه، سقاخانه و داخل آب نما‌ها به کار می‌روند.

وی افزود: همچنین فرش گل مزین به القاب امام رضا (ع) با عرض ۸ در ۱۰ و طول ۱۸ در ۲۰ در صحن جامع رضوی پهن خواهد شد که با درختچه و گل‌های شمعدانی، اطلسی، ناز و شمشاد تزیین می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

گل آرایی حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.