سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: اصلاح ساختار بودجه موجب تحقق سیاست‌ها و اقتصاد مقاومتی می‌شود.

لطف‌الله فروزنده‌، سخنگوی جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بودجه سند برنامه سالیانه است، اظهار کرد: بودجه دخل و خرج‌های دولت، جهت‌گیری‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌ها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام قوانین برنامه پنجم از طریق بودجه جاری می‌شود، ادامه داد: اگر بودجه در راستای سیاست‌های کلان همچون اقتصاد مقاومتی، خودکفایی، انرژی، رونق تولید، قانون برنامه تنظیم نشود اسناد بالا دستی در حد یک انشاء کاربرد نخواهد داشت.

فروزنده با بیان اینکه بودجه سالیانه بستر اصلی تحقق سیاست‌ها و برنامه هاست، تصریح کرد: یکی از مشکلات اقتصاد، وابستگی به فروش نفت خام است که مهمترین منبع درآمدی دولت در بودجه را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای رسیدن به استقلال اقتصادی ادامه داد: باید تغییرات لازم در سند بودجه انجام شود تا تولید ملی رونق پیدا کرده و مردم درآمدزایی داشته باشند.

فروزنده با بیان اینکه دولت هزینه‌های خود را کاهش دهد، افزود: دولت توانایی داشته باشد تا معادله بودجه که برابری هزینه‌های دولت با مالیات می‌باشد را محقق کند و بدین ترتیب نیاز نیست هزینه‌های جاری به نفت وابسته باشد و در اینصورت نفت می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه موجب تحقق سیاست‌ها و اقتصاد مقاومتی می‌شود، خاطر نشان کرد: با این اقدام اقتصاد در مقابل نوسانات در اثر تحریم و فشار‌های بین المللی مقاوم و الگویی برای حرکت برای خودکفایی کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
خواهشمند است میزان هزینه ای که دولت نسبت به یک طرح میکند را با معیار های جهانی و افراد خبره بسنجید
هزینه ها نسبت به بازده بی نهایت است و با چند باره کاری
از نظر کیفییت که وامصیبتا
آخرین اخبار