همایش تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی ۲۵ تیرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

شیراز میزبان همایش تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جابر مهدی یار نماینده آستان قدس رضوی در استان فارس با اشاره به برگزاری گردهمایی تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی گفت: این گردهمایی بخشی از ده‌ها برنامه دهه کرامت امسال است، و حرم قدس رضوی برای بسیاری از پیروان ادیان توحیدی، ائم از مسیحی و کلیمی و زردشتی جایگاهی رفیع دارد، زیرا امام رضا (ع) یک اندیشه فرا تاریخی و جهانی را متجلی کرده است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی است برای رجوع به اندیشه‌های جهانی ائمه معصوم (ع) و سخنان پیروان همه ادیان توحیدی پیرامون سیر و سلوک معنوی امام هشتم (ع) ثابت کننده حقانیت گفتمان آن امام همام است، بیان کرد: ۲۵ تیرماه  امسال یک همایش با همین موضوع در تالار حافظ واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار می شود، که هدف از آن بیان نظرات و گفتگوی ادیان با محوریت ارزش‌های معنوی و رضوی است.

حجت الإسلام طباطبایی دبیر اجرایی این همایش نیز تصریح کرد: این همایش جنبه‌ای بین المللی دارد، زیرا تجربه برگزاری این رویداد در سنوات اخیر بوده است که نه تنها حب به اهل بیت در درون کشور و نزد بسیاری از غیرمسلمانان متجلی است، بلکه برخی از میهمانان نیز از خارج از ایران دعوت شده اند.

وی، در ادامه به پیشینه برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: در اواخر سال ۱۳۹۶ ایده برگزاری این سمینار مورد قبول قرار گرفت و اولین سمینار را نیز در کشور هندوستان برگزار و استقبال کم نظیری از آن شد.

طباطبایی دلیل انتخاب کشور هندوستان برای برگزاری این همایش در سال ۹۶ را متکثر و پر از ادیان مختلف برشمرد و اضافه کرد: به همین دلیل استقبال از سمینار کرامت انسانی در آن کشور با استقبال خوبی رو به رو بوده است.

دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: پس از آن نیز در دو شهر ارومیه و قم این همایش برگزار شد که نظر بسیاری از پژوهشگران دین را در داخل و خارج از ایران به خود جلب کرده است.

وی تاکید کرد: لازم است استحکام سطح گفتگو محوری به قوایی دوچندان برسد، زیرا گفتگوی ادیان یکی از نیاز‌های جامعه امروز ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ت

برگزاری همایش تکریم انسانی در ادیان ابراهیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار