سازمان تجارت جهانی به چین اجازه داد تحریم‌ها و تعرفه‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان تجارت جهانی در پی شکایت چین، به این کشور اجازه داد تحریم‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.

به موجب گزارشی که نهاد تجدیدنظر جامعه بین المللی، سازمان تجارت جهانی، منتشر کرد اگر آمریکا تعرفه‌های گمرکی که بر کالا‌ها و محصولات وارداتی از چین اعمال کرده است، برندارد چین حق دارد علیه آمریکا تعرفه‌هایی را اعمال کند.

در سال ۲۰۱۲ پکن در اعتراض به تعرفه‌های جبرانی که آمریکا بر برخی کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرد به سازمان تجارت جهانی، شکایت کرد و این سازمان بعد از هفت سال اکنون به چین حق داده است در تلافی تحریم‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند. به موجب این حکم سازمان تجارت جهانی، پکن می‌تواند بر واردات برخی کالا‌ها و محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال کند. تعرفه‌هایی که آمریکا در آن زمان اعمال کرد برای واردات آلومینیوم و لوله‌های آلومینیومی بود. در آن زمان ارزش کلی واردات این گونه کالا‌ها از چین به آمریکا شش و نیم میلیارد دلار بود.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان تجارت جهانی به این تصمیم اعتراض و اعلام کرده است واردات این کالا‌ها به آمریکا با یارانه‌های دولتی چین صورت گرفته است و این امر قدرت رقابت پذیری را از دیگر شرکت‌ها می‌گیرد. امری که بر اساس مقررات خود سازمان تجارت جهانی نیز ممنوع است.

لازم به ذکر است دولت ترامپ روند انتصاب قضات جدید نهاد تجدیدنظر سازمان تجارت جهانی را متوقف کرده است. از ۱۱ دسامبر گذشته تاکنون برای این نهاد تنها یک قاضی باقی مانده است. همین امر باعث شده است عملکرد عالی‌ترین مرجع قضایی تجارت جهانی متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار