وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد دور جدید گفتگو‌ها برای حل و فصل بحران سوریه، دهم و یازدهم مرداد در شهر نورسلطان برگزاری می‌شود.

سیزدهمین دور گفتگو‌های آستانه در اواسط مرداد برگزار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه قزاقستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهر «نورسلطان»، پایتخت این کشور طی روز‌های اول و دوم ماه اوت آینده (۱۰ و ۱۱ مرداد) میزبان سیزدهمین دور از گفتگو‌های چند جانبه مربوط به بحران سوریه «آستانه ۱۳» خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، در دور جدید گفتگو‌های مربوط به حل و فصل بحران سوریه، نمایندگان این کشور و نمایندگان مخالفان به همراه کشور‌های ضامن توافق برقراری آتش‌بس یعنی ایران، روسیه و ترکیه حضور خواهند یافت و علاوه بر نمایندگان بلندپایه سازمان ملل و اردن به عنوان اعضای ناظر، نمایندگان عراق و لبنان نیز برای نخستین بار شرکت خواهند کرد.

وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه خود همچنین تاکید کرد در دور جدید گفتگو‌های آستانه، روی بررسی تحولات اوضاع در سوریه به ویژه در استان مرزی ادلب در شمال غرب و منطقه شمال شرق سوریه، تمرکز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار