آقامحمدی گفت: ۱۲ زنجیره تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که باید به خودکفایی برسند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید درباره جنگ اقتصادی با آمریکا صحبت کرد.

آقامحمدی گفت: جنگ اقتصادی با آمریکا بلند مدت است و نیاز به پایداری دارد. آمریکا قرار نیست که تحریم‌ها را بردارد، اگر به توافق‌های مقطعی برسد، برخی تحریم‌ها را به طور مقطعی برمی‌دارد، پس باید به طور کامل از زیر تحریم خارج شویم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را سال حمایت از کالای ایرانی و امسال را رونق تولید نام‌نهادند، این استراتژی کلی نظام است و پایدار خواهد بود و قرار نیست مقطعی باشد.

آقامحمدی اظهار کرد: باید قرارداد‌های بلند مدت در این میز تخصصی بسته شود، تاکید وزیر صمت نیز بر این منوال است و جلسات هفتگی باید در صمت انجام شود.


بیشتر بخوانید: بازدید محمود واعظی از نخستین نمایشگاه فرصت‌‎های ساخت داخل 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ۱۲ زنجیره تولید در وزارت صمت وجود دارد که باید به خودکفایی برسند، زنجیره تولید و توزیع نیز با قائم‌مقامی امور بازرگانی وزارت صمت یکپارچه خواهد شد.

وی گفت: آثار روانی تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم و از اسفند به تدریج اوضاع تغییر پیدا کرد.

آقامحمدی افزود: از اسفند ماه خیزش در صنعت خودرو ایجاد شده است. صنعت کاملاً مجهز است، مسائل دانش بنیان به صورت زنجیره‌ای در دستگاه‌ها توزیع شده است و دانشگاه‌ها نیز وارد میدان شدند.

وی تصریح کرد: خبر‌های خوبی از صنعت خودرو و نوآوری‌های آن در راه است، به تولیدگران باید فراخوان داد، رهبر انقلاب نیز نوید این طلیعه را در نشست با ائمه جمعه داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دستگاه‌های حامی اقدامات وزارت صمت در این جنگ اقتصادی خواهند بود و این تحریم‌ها، تحریم ناپذیری را به ملت ایران هدیه می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار