مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سند ارتقای وضعیت زنان قزوین با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری بررسی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: سند ارتقای وضعیت زنان قزوین که اردیبهشت ماه امسال در قزوین رونمایی شد امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معصومه ابتکار در حال برگزاری است بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سند به توصیف وضع موجود زنان و خانواده در سطح استان در ابعاد جمعیت شناسی و وضعیت اقتصادی، توصیف وضع اجتماعی، وضعیت مشارکت سیاسی زنان و مشارکت مدنی پرداخته شده است.

ربیعی ادامه داد: اطلاعات این سند از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده و با میانگین شاخص‌های کشوری مورد مقایسه قرار گرفته است.

وی گفت: مسایل کلیدی زنان و خانواده استان از جمله افزایش خانوار‌های زن سرپرست، نرخ اشتغال کم زنان و استخدام نشدن آنان در گروه‌های شغلی بالا، بالا بودن نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، فقدان مطلوبیت سطح بهداشت و سلامت و افزایش مسایل اجتماعی در این سند احصا شده و پس از تجزیه و تحلیل مسایل با تاکید بر علل و زنجیره عوامل به ترسیم وضع مطلوب در آن پرداخته شده است.

ربیعی با بیان اینکه در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده علت‌ها و عوامل شناسایی شده در بخش‌های مختلف همراه با برنامه‌های تغییر، ارایه شده اند، اظهار داشت: در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان پیشنهاد‌ها و برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده در این خصوص نیز مطرح خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری همچنین در ادامه سفر خود نشستی با سازمان‌های مردم نهاد استان به ویژه در حوزه خانواده و بانوان خواهند داشت.

ربیعی افزود: بازدید از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال بانوان روستایی در رزجرد، اقبالیه و قشلاق آبیک از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معصومه ابتکار به قزوین است.

انتهای پیام/ک

شورای برنامه ریزی و توسعه استان  قزوین 

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار