به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سيد جواد حسينى سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجليل از مدال آوران و شركت كنندگان در المپياد رياضي لندن و المپيادهاى فيزیک اظهار کرد: توسعه به معنای پاسخ درست به نيازهاى كمی و كيفى است و اگر اين چنين شود ایران توسعه پیدا میکند.
وى افزود: نخبگان جهانی كانون تحولات بودهاند و خوشحال هستیم که سی سال در المپيادهای بينالمللی شركت کردهایم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: زمانى كه المپياد برگزار میشود دو اتفاق رخ میدهد يكی آنکه دانش شما عمق پيدا میکند و دیگری هدفمند شدن او است.
بیشتر بخوانید:تامین سهم ۵ درصدی دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان
حسينى ادامه داد: خوشحاليم كه جريان المپياد در سال ٩٦ از ٨ رشته به ١٥ رشته گسترش پيدا كرده است و البته توسعه این موضوع به هماهنگى با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان بستگی دارد.
وى افزود: قصد داریم المپیاد را به حوزه علوم انسانی و رشته های همچون مدیریت، حقوق، اقتصاد، کسب وکار، علوم زمين و پژوهش وارد کنیم و درهمین راستا امسال در رشته جغرافیا المپیادی برگزار شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه امروز جوانان با استعداد و دانش آموزان ایران جايگاه خوبی در میان کشورهای جهان اسلام دارند.
حسینی با بیان اینکه کسب ۷۳۸ مدال از جمله افتخارات ايران است گفت: ايران ششمين كشوری است كه به المپياد پژوهشی پيوسته است.
وی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که امسال در بحث المپیادها رخ داده است تصریح کرد: حرکت ارزشمندی كه دانش آموزان المپياد فيزيک رقم زدند و شرکت نکردن آنها در این المپیاد به دليل پاسداشت ارزشهای ملی و دينی قائل تقدیر است و خواست ما اين است که آنها از مزايای دارندگان مدال طلا برخوردار شوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سمپاد و المپياد به دنبال تعليم و تربيت هستيم چرا که جوهره اصلی سند تحول ما تعلیم و تربیت تمام ساعتی است.
حسینی گفت: دانش اموزی به نام سيد محمدمهدى حاتمی كه تصويری از او درحال اقامه نماز روی پل شهر لندن منتشر شد نمونه و جلوه دانش اموزان ايرانی است.
وی با بیان اینکه ۶۷ درصد المپيادى هایی که در تابستان به مرحله دوم راه پيدا كردهاند سمپادى بودهاند اظهار کرد: ۲۵ درصد دانش آموزان از مدارس غير انتفاعی و هشت درصد از مدارس دولتی غير سمپادي بودند و با توجه به اعتقاد ما نسبت به عدالت در رويكرد آموزشی، المپياد را از انحصار طبقاتی خارج خواهيم كرد.
سرپرست آموزش و پرورش بیان کرد: هفته گذشته تفاهم نامهای را با وزیر ارتباطات به امضا رساندیم و برمبنای آن تمام مدارس شهرهاى زير ٢٠ هزار نفر ، مدارس روستايی و مدارس حاشيه شهر به اینترنت و هوشمند سازى متصل میشوند.
حسینی افزود: قرار است با استفاده از شبكه سينا روبيک كه در آموزش و پرورش به وجود آمده است، بهترين اساتيد را با مناطق مرزى و محروم پيوند دهیم.
سرپرست آموزش و پرورش یادآوری کرد: براى گسترش كيفي و كمى المپياد از جمله مراکزی که بايد از نظر ادارى ارتقا پیدا کند، مركز استعدادهاى درخشان است و این مرکز باید به سازمان تبدیل شود.
انتهای پیام/