معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز، مهم‌ترین راه مقابله با بیماری ایدز را پیشگیری از طریق آموزش به مردم عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مجید صالحی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز روز سه شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز در کلانشهر اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری گفت: آموزش به مردم مهم‌ترین روش برای پیشگیری از بیماری ایدز است، که باید از طریق ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

وی بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش درخصوص این بیماری تاکید کرد و افزود: صدا و سیما نقش و تاثیرگذاری زیادی در اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با سلامت آحاد جامعه دارد و می‌تواند برنامه‌های آموزشی مناسبی برای پیشگیری از ایدز برای مخاطبان تدوین کند.

صالحی با بیان اینکه برخی از کشور‌ها با آموزش به موقع توانستند از بروز این بیماری پیشگیری کنند بیان کرد: آموزش به نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است و اگر آموزش‌های لازم در خصوص ایدز به این سنین داده نشود سرمایه انسانی را از دست خواهیم داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز اظهار داشت: در موضوع اعتیاد به مواد مخدر بسیاری از افراد خود و خانواده را مصون از این پدیده دانست و به آموزش و روش‌های پیشگیری از آن بی توجهی کردند، اما بعد از مدتی یا فرد و یا خانواده وی درگیر اعتیاد شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ایدز نیز اگر افراد کوتاهی کنند و پیشگیری نکنند با یک سهل انگاری به این بیماری مبتلا خواهند شد و به دنبال آن عوارض منفی برای فرد ایجاد می‌شود.

سید مجید صالحی اذعان داشت: کار تخصصی در خصوص پیشگیری از ایدز با مراکز بهداشت است، اما بدون همکاری ادارات و دستگاه‌ها محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از ادارت و دستگاه‌ها در خصوص اقدامات پیشگیری از ایدز اظهار کرد: اعضای جلسه صرفا برای امضای لیست و صورت جلسه حاضر نشوند و جلسات را جدی‌تر بگیرند، ضمن اینکه جلسات برای گذراندن وقت تشکیل نمی‌شوند، بلکه برای برنامه ریزی، اجرای مصوبات و رفع مشکلات برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/گ

لزوم ارائه آموزش برای پیگیری از ایدز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.