عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فارغ التحصیلان یقه سفید را در آینده مشکل ساز دانست.

فارغ التحصیلان یقه سفید در آینده مشکل سازند / برنامه ریزی برای تبدیل ۵۰ درصد آموزش‌ها به مهارت طبق برنامه ششمحجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم دلیجان ومحلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اعتقاد داریم که فارغ التحصیلان یقه سفید جز اینکه در آینده برای کشور مشکل ایجاد کنند خروجی دیگری نخواهند داشت.

حجت الاسلام سلیمی افزود: یکی از معضلاتی که امروز با آن مواجه هستیم جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار و منشاء بیکاری در فارغ التحصیلان این است که عمده آنان مهارت لازم را کسب نکردند و ناآشنایی فارغ التحصیلان با یک مهارت و فن موجب می شود بعد از ورود به بازار کار  نتوانند برای خود شغلی دست وپا کنند.

وی اضافه کرد: باید مسیر را به سمت فارغ‌التحصیلان مهارت آموز تغییر بدهیم که البته این کار شروع شده وان شاء الله سرعت بیشتری داشته باشیم.

  تبدیل ۵۰ درصد آموزش‌ها به مهارت در برنامه ششم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در برنامه ششم پیش‌بینی کردیم ۵۰ درصد آموزش‌های ما در بخش‌های مختلف هم در دانشگاه و هم بخش‌های دیگر به سمت آموزش مهارتی حرکت کنند که البته باید اذعان کنیم که حرکت در این زمینه با تاخیر در بحث چارچوب‌ها، استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و برنامه‌ها همراه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: مجلس این مصوبه را داشته البته در بخش‌هایی از آیین نامه‌ها و تخصیص اعتبارات با کندی مواجهیم که با پیگیری‌های ویژه‌، حرکت جدیدی در این رابطه  شروع و گام‌هایی نیز برداشته شده، اما راضی کننده نیست چرا که ما باید حتما به ۵۰ درصد مهارت برسیم.

نماینده مردم دلیجان ومحلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هفته گذشته در مجلس جلسه‌ای با حضور معاونان وزیر کار و مجموعه معاونان وزرای بهداشت، درمان علوم و دیگر مسئولان داشتیم و امید ما این است که در آموزش‌های فنی حرفه‌ای یک جنبش وحرکت جهشی را انشاء الله شاهده باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.