مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد‌ها و آب‌بندان‌ها رهاسازی و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قربانعلی خدابخشی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گفت: به دلیل بارش‌های مناسب امسال شاهد افزایش ۳۶ درصدی آبدهی رودخانه‌های استان در مقایسه با شاخص درازمدت هستیم.

وی افزود: این امر سبب شد علاوه بر در اختیار گذاشتن آب کافی به کشاورزان، هم اکنون حدود ۷۰ درصد از حجم مخازن سد‌ها پر و حدود ۵۰ درصد آب‌بندان‌ها دارای ذخیره آب باشند.

وی با اشاره به وضعیت سفره‌های آب زیزمینی در دشت‌های استان گفت: در مقایسه با شاخص درازمدت، با کاهش حدود ۲۷ میلیون متر مکعب ذخیر آبخوان مواجه هستیم.

رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران نیز در این جلسه از افزایش بارندگی به میزان ۳۸ میلیمتر در مقایسه با شاخص دوره درازمدت خبر داد و گفت: عمده بارش‌ها مربوط به مهر و اسفند سال ۹۷ و فروردین ۹۸ بوده است.

وی افزود: میزان درجه حرارت امسال در مقایسه با پارسال به طور میانگین ۳ درجه خنک‌تر شده، اما رطوبت هوا بسیار زیاد و یک جو ماندگار و سنگینی را شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران حجم بارندگی سال آبی جاری را از ابتدای مهر تا کنون ۷۱۴ میلیمتر اعلام کرد و گفت: متوسط بارندگی استان حدود ۶۶۰ میلیمتر می‌باشد که با پیش‌بینی‌هایی که به عمل آمد، باید در شهریور شاهد بارندگی خوبی در استان باشیم که این رقم تا پایان شهریور امسال افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/ س
 

رهاسازی ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد‌ها و آب بندان‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار