معاون امور استانداری مازندران گفت: در سیلاب اخیر مناطق دارای سازه سرشاخه‌گیر کمتر خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه حفاظت آب استان با توجه به مباحث مطرح‌شده از جمله بررسی برنامه عملیاتی طرح آبخیزداری استان گفت: تعداد سازه‌های سرشاخه‌گیر با توجه به شرایط اقلیمی استان کافی نیست و باید این سازه‌ها توسعه وپروژه‌های نیمه‌تمام نیز هرچه سریع‌تر تکمیل شود و ما در سیلاب اخیر شاهد عملکرد مثبت این‌گونه سازه‌ها بودیم.

او افزود: در مدیریت سیلاب باید تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنیم و نباید اجازه دهیم نزولات جوی که رحمت خداوند به ما هستند، بدون مدیریت وارد آبخوان شور دریا شوند.

رازجویان گفت: باید از این فرصت برای تقویت آبخوان‌ها در دشت‌ها استفاده کنیم تا از این طریق بتوانیم بخشی از کمبود آب زیرزمینی را جبران کنیم.

او با توجه به دستور دوم این شورا در جلسه مذکور بررسی کمی و کیفی آب مزارع پرورش ماهی را مهم برشمرد و افزود: حجم آبی که در این مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار قابل توجه است، اما باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده مجدد و بازچرخانی آن‌ها انجام دهیم که البته برای این مهم نیازمندانجام هزینه از سوی بهره بردار در زمینه تصفیه و فیلترینگ هستیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران موضوع حفاظت کیفی مخازن سد‌های استان به ویژه سد‌هایی که دارای هدف شرب هستند را مهم برشمرد و گفت: نظام خود را مکلف می‌داند تا آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و با استاندارد‌های قابل قبول در اختیار مردم قرار دهد.

رازجویان افزود: هر دستگاهی باید در امر حفاظت از این منبع حیاتی سهم خود را به درستی ایفا کند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکند.

او گفت: لازم است در امر حفاظت از مخازن سد‌ها از مشارکت همه آحاد جامعه به‌ویژه جوامع محلی نیز بهره گیریم.
 
انتهای پیام/ س
 

کاهش خسارت سیلاب در مناطق دارای سازه سرشاخه‌گیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار