رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته تنیس روی میز مردادوشهریورماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی تکابی رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با اشاره به میزبانی از دومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور در رشته تنیس روی میز اظهار داشت: سال گذشته تنها در بخش پسران میزبان این مسابقات بودیم که طبق ارزیابی و ابراز رضایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تنیس روی میز، امسال علاوه بر بخش پسران میزبان بخش دختران نیز هستیم.

او افزود: از ۲۷ تا ۳۱ مردادماه میزبان ورزشکاران پسر و از ۳ تا ۷ شهریورماه میزبان ورزشکاران دختر این المپیاد خواهیم بود.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با اشاره به تلاش این هیئت برای میزبانی بهتر نسبت به دوره گذشته ادامه داد: ۲۲۱ ورزشکار و مربی در بخش پسران و ۲۲۱ ورزشکار و مربی در بخش دختران از ۳۱ استان کشور در این المپیاد حضور دارند. در مجموع میزبان حدود ۵۰۰ نفر ورزشکار، مربی، داور و کادر اجرایی خواهیم بود.

او درباره نتایج ورزشکاران اصفهانی در نخستین دوره این مسابقات گفت: سال گذشته نتایج نسبتاً قابل‌قبولی کسب کردیم؛ در بخش پسران در بین ۳۲ استان مقام دوم تیمی را کسب کردیم و در بخش دختران نیز که در استان البرز برگزار شد، دینا فرمانی به مقام سوم انفرادی رسید و تیم دونفره اصفهان متشکل از دینا فرمانی و حدیث احمدی‌تبار مقام دوم را کسب کرد.

تکابی اضافه کرد: از همان زمان از نظر فنی برای مسابقات امسال برنامه‌ریزی کرده و اردو‌های گوناگونی برگزار کردیم و احمدرضا طغرلیان و فاطمه رجبی ۲ نفر از بهترین مربیان کشور که سابقه ملی دارند را به‌عنوان سرمربیان تیم‌های پسران و دختران استان انتخاب کردیم. نسبت به سال گذشته امکانات و برنامه‌های بهتری برای بازیکنان در نظر گرفته‌ایم، اما غیرقابل پیش‌بینی بودن نتایج یکی از ویژگی‌های ورزش است که جذابیت آن هم محسوب می‌شود و امیدوارم این برنامه‌ریزی خوب در نهایت به کسب نتیجه منجر شود.

او تصریح کرد: هدف‌گذاری ما برای دومین دوره المپیاد حفظ وضعیت سال گذشته و در مرحله دوم کمی ارتقای رتبه است، چون مسابقات بسیار فشرده و نزدیک برگزار می‌شود و امیدوارم ورزشکاران اصفهان نتایج خوبی کسب کنند. از اعتماد دوباره وزارت ورزش و جوانان به هیئت اصفهان و همچنین معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان که این میزبانی را از خودشان دانسته و همراهی خوبی با ما دارد، تشکر می‌کنم.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در پاسخ به اینکه برگزیدگان این المپیاد چقدر به چرخه ورزش کشور اضافه شده‌اند، خاطرنشان کرد: المپیاد استعداد‌های برتر طرح خوب و جامعی است که از سوی دفتر آموزش و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان طراحی و برگزاری نخستین دوره آن موجب تحرک و جنب و جوش در ورزش کشور شد. این المپیاد نقشه راهی برای انجام مأموریت مدیران ورزش کشور است و روسای فدراسیون‌ها در سطح کلان و مدیر‌کل‌ها، معاونان و روسای هیئت‌های ورزشی در سطح استان‌ها برای برگزاری آن تلاش و برنامه‌ریزی‌ها برای سال آینده را از همین امسال آغاز می‌کنند.

او ادامه داد: این المپیاد از نظر فنی باعث تحرک و پویایی در بدنه ورزش کشور شده و کشف استعداد‌ها بستگی به هنر فدراسیون‌ها دارد و اگر آن‌ها افراد کارآمدی را در بخش استعدادیابی به‌کار بگیرند، قطعاً استعداد‌های خوبی کشف می‌شود؛ هرچند کشف استعداد با کسب مقام یکسان نیست و ممکن است یک بازیکن از نظر کارشناسان استعدادی بالقوه باشد که در آینده تبدیل به یک قهرمان شود، اما در همان مسابقات مقامی کسب نکرده باشد.

انتهای پیام/م

 

صحبتهای رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان درخصوص المپیاد تنیس روی میز

برچسب ها: اخبارورزشی ، تنیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.