رئیس‌جمهور آمریکا کشور‌های اروپایی را تهدید کرد در صورت عدم اجرای تعهدات خود برای تحویل گرفتن ۲۵۰۰ تروریست خارجی داعش، واشنگتن آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

ترامپ: اگر اروپایی‌ها تروریست‌های داعش را تحویل نگیرند، آنها را آزاد می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه شب کشور‌های اروپایی را تهدید کرد در صورت عدم اجرای تعهدات خود برای تحویل گرفتن ۲۵۰۰ تروریست خارجی داعش که در سوریه و عراق دستگیر شده‌اند، واشنگتن آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بار‌ها از آنچه به باور او بی‌میلی کشور‌های اروپایی برای تحویل گرفتن تروریست‌های دستگیر شده در عراق و سوریه و محاکمه آن‌ها است انتقاد کرده است. او پنجشنبه اروپا را در همین زمینه تهدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما ۲۵۰۰ پیکارجوی داعش داریم که می‌خواهیم اروپا تحویل بگیرد، چون آن‌ها داشتند به اروپا، یعنی به داخل فرانسه، به داخل آلمان و مکان‌های مختلف برمی‌گشتند.»

وی در ادامه گفت: «ما هزاران پیکارجوی داعشی داریم که می‌خواهیم اروپا آن‌ها را تحویل بگیرد و صبر می‌کنیم ببینیم تحویل می‌گیرند یا نه. اگر تحویلشان نگیرند احتمالاً مجبور می‌شویم آزادشان کنیم.»

این نخستین بار نیست که ترامپ از کشور‌های اروپایی خواسته اتباع خودشان که برای جنگ در صفوف داعش به عراق و سوریه سفر کرده بودند را تحویل بگیرد. او ماه فوریه در توئیترش از فرانسه، آلمان، انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی خواسته بود «۸۰۰ پیکارجوی داعش» که توسط آمریکا در سوریه دستگیر شده‌اند را تحویل گرفته و محاکمه کنند.

ترامپ در آن توئیت هم تهدید کرده بود که اگر این تروریست‌ها تحویل گرفته نشوند آمریکا آن‌ها را آزاد خواهد کرد. این توئیت تهدیدآمیز ترامپ در آن زمان با واکنش منفی کشور‌های اروپایی رو به رو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۱۵:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
اروپائیها باید ماموران داعشی خود را تحویل بگیرند ، بخصوص فرانسه که به تنهایی 3300 تداعشی فرانسوی را به سوریه فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
آزادشون كن تا ببيني اول سراغ كيا ميان
آخرین اخبار