عامل تیراندازی اخیر در شهر «ال‌پاسو» ایالت تگزاس که در جریان آن دست‌کم ۲۰ نفر کشته شد، به انگیزه‌های نژادپرستانه خود در انجام این جنایت اعتراف کرد.

اعتراف قاتل آمریکایی به داشتن انگیزه‌های نژادپرستانهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند عامل تیراندازی اخیر در شهر «ال‌پاسو» ایالت تگزاس که در جریان آن دست‌کم ۲۰ نفر کشته شد، به انگیزه‌های نژادپرستانه خود در انجام این جنایت اعتراف کرد.

بر این اساس، یک جوان ۲۱ ساله سفیدپوست به نام «پاتریک کروسیس» شنبه (۱۲ مرداد) با حمله به یک مرکز خرید در شهر مرزی ال‌پاسو تگزاس ۲۲ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۲۶ نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس تگزاس همان زمان اعلام کرد به نوشته‌ای از کروسیس دست پیدا کرده که این تیراندازی را در دسته «جنایت‌های ناشی از نفرت» قرار می‌دهد.

رسانه‌های آمریکا شنبه گزارش داده بودند کروسیس در آن نامه از مرام‌نامه به جا مانده از عامل حمله چهارماه پیش در شهر «کریست‌چرچ» نیوزلند به مسجد مسلمان‌ها حمایت و از آنچه به ادعای او «حمله اسپانیایی‌تبار‌ها به تگزاس» خوانده ابراز نگرانی کرده است.

در حمله شهر کریست‌کرچ که اسفندماه سال گذشته انجام شد دست‌کم ۵۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. عامل این حمله گفته بود که آن را برای کاهش نرخ مهاجرت به اروپا انجام می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته کروسیس ۲۱ ساله این حادثه بعد از تسلیم شدن گفته که هدف او از حمله، هدف قرار دادن مکزیکی‌ها بوده است. «آدریان گارسیا»، کارآگاه ال‌پاسو گفته که کروسیس بعد از اتمام تیراندازی، در حالی که دستش را روی سرش گذاشته بود از خودرو خارج شد و گفت: «تیراندازی را من انجام دادم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار