رئیس‌جمهور پاکستان هشدار داد در صوتی که درگیری نظامی در منطقه کشمیر میان کشورش و هند رخ دهد همه جهان تحت‌ تاثیر قرار خواهد گرفت.

پاکستان: درگیری در کشمیر همه جهان را تحت‌تاثیر قرار خواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان، در سخنرانی خود به مناسبت استقلال این کشور در خصوص تحولات اخیر منطقه کشمیر گفت اسلام‌آباد به دنبال درگیری با هند نیست و درباره تجمع نیرو‌های نظامی در این منطقه هشدار داد و گفت جنگ میان پاکستان و هند تمام دنیا را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد.

علوی افزود حضور هزاران نیروی نظامی در دره کشمیر این منطقه را به نظامی‌ترین نقطه جهان تبدیل کرده است. او در ادامه خطاب به دهلی‌نو گفت: «هند نباید فراموش کند که در حل مسئله کشمیر سه طرف وجود دارد-پاکستان، هند و مردم جامو و کشمیر».

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز در همین خصوص گفت: «کشورش از دیدن برادران کشمیری در لک که در معرض بدترین نوع ظلم و تروریسم ظالمانه دولتی هستند ناراحت است». لک بخشی از کشمیر است که تحت اشغال هند قرار دارد.


بیشتر بخوانید: ریشه اختلافات تاریخی هند و پاکستان کجاست؟


پیش از این، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، نیز در نامه‌ای به جوآنا ورونکا، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار نشستی فوری درباره منطقه مورد مناقشه کشمیر شده بود.

دور تازه تنش میان دهلی‌نو و اسلام‌آباد پس از آن آغاز شد که وزارت کشور هند اعلام کرد قصد دارد بند ۳۷۰ قانون اساسی این کشور را لغو کند. این بند به منطقه «جامو و کشمیر» وضع خودمختاری اعطا کرده است. با اعلام این تصمیم، جو کشمیر به شدت متشنج شده و پاکستان و چین به عنوان دو کشوری که بر سر این منطقه با هند اختلاف دارند، به این تصمیم دهلی نو اعتراض کرده‌اند. در پی این اتفاقات، پاکستان روابط دیپلماتیک خود با هند را قطع کرده و روابط تجاری و ارتباطی خود را با این کشور به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، شورای امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار