رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد انتشار دیرهنگام بیانیه امارات در محکومیت حمله به میدان نفتی الشیبه حاکی از فشار‌های عربستان علیه ابوظبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، در پیامی از فشارهای عربستان علیه امارات سخن گفت.

او در توئیتی نوشت: امارات قبل از تماس با عربستان درباره (حمله به) میدان الشیبه بیانیه‌ای منتشر نکرد. اقدام دیرهنگام امارات در محکوم کردن این حمله در مقایسه با موضع‌گیری‌های دیگر این کشور کاملا آشکار بود. هر کس این بیانیه را بخواند، به حجم فشار‌ها بر امارات پی می‌برد. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا بیانیه امارات حاکی از آن است که این میدان نفتی به عربستان تعلق دارد؟ آیا بیانیه مذکور این موضوع را مدنظر قرار داده است؟

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه افزود: اگر (اماراتی‌ها) واقعا به دنبال تحقق منافع گروهی هستند، چرا توافق تعز را که زیرنظر سازمان ملل صورت گرفته است، اجرا نمی‌کنند و به اجرای آن اعتراض می‌کنند. ترس از ائتلاف، توجیه پذیر نیست؛ زیرا زیر نظر سازمان ملل است و حتی اگر اجرا نشود، حمایت‌ها از جانب ائتلاف ادامه خواهد داشت. اگر تعز و ساکنان آن را دوست دارید، توافقات صورت گرفته در استکهلم برای آغاز حل بحران کافی است.

پیش از این یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اعلام کرد: ۱۰ فروند پهپاد به میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه (در چند کیلومتری امارات) وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان حمله کردند و نام این عملیات بزرگ نیز عملیات «توازن بازدارندگی» بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازیگر نقش خودش
۲۱:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
دشمنی با شیعیان یمن نتیجه اش رسوایی است اینکه با پول نادان هایی مانند البشیر و الترامپ خریده اند
آخرین اخبار