معاون نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت آمریکا قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و کشور‌هایی را که به این قوانین پایبند هستند، تحریم می‌کند.

روسیه: آمریکا ناقض قوانین بین المللی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «روشن است که اقدامات برای صلح و آرامش در خاورمیانه تا زمانی که برخی کشور‌های عضو، برخی دیگر را بالاتر از قانون می‌دانند بهبود نخواهد یافت، که باعث بدتر شدن این مشکلات نیز خواهد شد.»

وی افزود: «اغراق گویی نیست که بگوییم کشور‌های منطقه گروگان برخی اقدامات کوتاه بینانه برخی کشور‌های خارجی شده اند.»

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد معاون نماینده روسیه در نشست شورای امنیت اعلام کرد: «آمریکا قوانین بین المللی را نادیده می‌گیرد و کشور‌هایی را که به این قوانین پایبند هستند، تحریم و مجازات می‌کند.»

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: «در صحبت‌های خود در خصوص ائتلاف علیه ایران، تنها واژه‌ای که در صحبت‌های شما دیده نمی‌شود واژه همکاری است و درباره ایران به شکلی صحبت می‌کنید که گویی این کشور تنها منشاء مشکلات در خاورمیانه است و یک امپراتوری اهریمنی است.»

معاون نماینده روسیه گفت: «حضور گسترده نیرو‌های نظامی از جمله نیرو‌های نظامی خارجی در منطقه باعث شده است خطر درگیری نظامی بالا برود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتنداری به خرج بدهند و مسائل را از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند.»

وی افزود: «در کنار همه اینها، روسیه توانسته است طرح اولیه را برای تامین امنیت در خلیج فارس را با اقدامات اعتمادساز و شفاف سازی ارائه کند. تامین امنیت در خلیج فارس باید جمعی و ایجاد ساختار مربوطه امنیتی باشد. حذف یک طرف خاص قابل قبول نیست و تجربه نشان داده است که ایجاد ائتلاف‌های یکجانبه پیامد‌های ناخوشایند دارد.»

معاون نماینده روسیه افزود: «نمی‌توانیم در حالی که ایران هدف تحریک‌های مستقیم و تحریم قرار دارد، از این کشور درخواست کنیم وارد گفتگو شود. نباید نادیده بگیریم که بیش از هشتاد درصد از مبادلات مشروع ایران تحت تاثیر اقدامات فراسرزمینی و غیر قانونی آمریکا قرار گرفته است و از سوی دیگر تلاش می‌شود کشور‌های دیگر را به علت پایبندی به بند‌های قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مجازات کنند. راه حل پیش رو برای مذاکره با ایران، پایان دادن به مهلت دادن، تهدید و تحریم است.»

معاون نماینده روسیه در ادامه تصریح کرد: «ما هرگز قبول نمی‌کنیم که تروریست‌ها در هیچ نقطه‌ای در سوریه حضور داشته باشند و راحت باشند؛ در کنار آن ما به تلاش‌های خود برای راه حل سیاسی براساس فرایند آستانه ادامه خواهیم داد.»

وی، اوضاع کنونی در لیبی را نتیجه مداخله نظامی خارجی توصیف کرد و از گروه‌های مختلف در این کشور خواست، منافع گروهی خود را در برابر منافع ملی اولویت ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار