گزافه گویی‌های پمپئو درباره ایران در نشست شورای امنیت

وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد ایران و دست نشانده‌های آن همچنان در تلاش برای گسترش ترور در عراق، سوریه، لبنان و یمن هستند که پیامد‌های آن، ویران کننده است!

گزافه گویی پمپئو درباره ایران در نشست شورای امنیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی چالش‌های صلح و امنیت در خاورمیانه مدعی شد: «ما به از میان رفتن داعش با کمک ائتلاف خود کمک کرده ایم. ما به ایجاد ارتباط بین اسرائیل و اعراب کمک کرده ایم. همچنین با کمک بخش خصوصی در تلاش برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینی‌ها هستیم.»

مایک پمپئو در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ائتلاف ناکام آمریکا در خلیج فارس افزود: «همچنین ما ائتلافی برای آزادی تردد در تنگه هرمز به راه انداخته ایم، از پیوستن انگلیس و بحرین به این ائتلاف استقبال و از دیگر کشور‌ها برای پیوستن به آن دعوت می‌کنیم.»

وی با اشاره به وضعیت جاری در لیبی و سوریه و وضعیت آوارگان ادعا کرد: «ایران و دست نشانده‌های آن همچنان در تلاش برای گسترش ترور در عراق، سوریه، لبنان و یمن هستند که پیامد‌های آن، ویران کننده است.»

پمپئو در ادامه نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ایران تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش داده و تهدید کرده است باز هم به کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

وی همچنین گفت: «ایران اقدام به توقیف نفتکش انگلیس کرده است؛ ایران در نقض قطعنامه شورای امنیت، اقدام به آزمایش موشکی کرده است!»

وزیر امور خارجه آمریکا با نگرانی از همراهی نکردن جامعه بین المللی با سیاست‌های دولت ترامپ، افزود: «تحریم تسلیحاتی و محدودیت‌های سفر (سردار) قاسم سلیمانی به زودی به پایان می‌رسد و زمان از کف می‌رود. باید جلوی ایران را گرفت؛ جامعه بین الملل کاری کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار