حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح‌های آبخیزداری به مازندران اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،   موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شد.

او افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از وقوع سیلاب در استان هزینه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری با بیان اینکه مازندران از استان‌های سیل خیز محسوب می‌شود و باید طرح‌های آبخیزداری برای کاهش سیل اجرا شود، گفت: اولویت طرح‌های آبخیزداری در مازندران در مناطق شرقی است که بیشترین آسیب را در سیل سال‌های گذشته متحمل شدند.

موسوی تاکامی دلیل کاهش خسارت سیل امسال در شرق استان را اجرای طرح‌های آبخیزداری اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر حدود ۷۰ میلیارد ریال طرح‌های آبخیزداری در شرق استان اجرا شد.

او گفت: ۶ طرح منابع طبیعی شامل سد سر شاخه گیر، دیواره ساحلی و کانال آب با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال هفته دولت در مازندران به بهره برداری رسید.

استان مازندران افزون بر ۲ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد. منابع طبیعی مازندران با ۲ مدیریت شامل مدیریت منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری و منابع طبیغی غرب مازندران منطقه نوشهر اداره می‌شود.

انتهای پیام/آ

 

کاهش خسارت سیلاب در مازندران با اجرای طرح های آبخیزداری

برچسب ها: سیلاب ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار