رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با دهه اول محرم در جوار ۱۲ امامزاده و بقعه شاخص این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام سید رضا فاطمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام از برگزاری مراسم‌های عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) در قالب طرح بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌های اجرایی در قالب این سوگواره از ابتدای محرم آغاز و تا پایان ماه صفر در جوار۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

او افزود: در راستای اقدامات تبلیغی فرهنگ وقف و استفاده از سخنرانان برجسته کشوری، در دهه اول محرم امسال ۲۰مبلغ روحانی اعزامی و روحانی بومی در بقاع متبرکه شهرستان حضور فعال دارند .

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: عصر دوشنبه (۱۱ شهریور ماه) مصادف با دومین روز از محرم و همزمان با ورود کاروان حضرت سید الشهداء به صحرای کربلاء همایش بزرگ( لبیک یا حسین) با حضور هیات های عزاداری و اقشار مختلف مردمی در جوار امامزاده محمد (ع) و حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) شهر جوپار برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در چهارم محرم، همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل مصادف با ششم محرم، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان ولایی از جمله دیگر برنامه‌های هستند که در دهه اول محرم درسطح امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

برگزاری شیرخواران حسینی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار