باغداران مازندرانی زوتر از موعد به برداشت مرکبات اقدام نکنند

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: نگرانی از وجود خسارت مگس مدیترانه‌ای موجب نشود تا باغداران بدون توجه به میزان قند و کیفیت محصول به برداشت زودهنگام مرکبات، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ایزدی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نخستین نارنگی پیش رس مازندران در ۱۰ هکتار از باغ‌های روستای دنگسرک نکا برداشت شد گفت: باتوجه به اینکه خطر خسارات مگس میوه مدیترانه ای وجود دارد، بعضی باغدار‌ها در برداشت میوه نارنگی عجله میکندد که در واقع این تعجیر میتواند در بازار فروش میوه اثر منفی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه از ۱۱۰ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران، ۲۵ هزار هکتار آن باغ نارنگی است افزود: زمان برداشت برخی ارقام از دهه دوم شهریور است.

ایزدی با توجه به اینکه زمان برداشت میوه را میزان قند میوه و بازار پسندی آن تعیین میکند گفت: تا زمانی که قند میوه کامل نشده و بازار پسندیی از نظر طعم و مزه پیدا نکرده بازار مرکزی اقدام به برداشت میوه نکنند.

او افزود: بعضی‌ها باید در مورد زمان برداشت مدیریت کافی داشته داشته باشند تا از رسیدن خسارات احتمالی و افت قیمت محصول جلوگیری کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: آفت مگس مدیترانه هم با توجه به دستورالعمل‌هایی که از طرف سازمان جهاد کشاورزی صادر شده به راحتی قابل کنترل میشود.
 
انتهای پیام/س

برداشت زوتر از موعد مرکبات توصیه نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار