پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب پوستری به مناسبت شهادت عبدالله بن حسین (ع) منتشر کرد.

پوستر ویژه شهادت عبدالله بن حسین (ع)به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله بن حسین بن علی بن ابی‌طالب یا عبدالله رضیع، مشهور به علی‌اصغر فرزند شیرخوار امام حسین (ع) که در واقعه کربلا با تیر حرمله بن کاهل به شهادت رسید. شیعیان او را باب الحوائج می‌دانند.

هر ساله مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) از سوی مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) به نام همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود. حال که به این مراسم پرفیض نزدیک می‌شویم، پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب پوستری به این مناسبت منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید پوستر منتشر شده را مشاهده کنید:

پوستر ویژه شهادت عبدالله بن حسین (ع)

شیعیان علی‌اصغر(ع) را باب الحوائج می‌دانند و برخی از مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری خود را به نام او نام‌گذاری می‌کنند. شب هفتم محرم را به او اختصاص داده‌اند و در این شب با محوریت او به مرثیه‌، نوحه و روضه‌خوانی می‌پردازند. روضه او از روضه‌های سوزناک واقعه عاشورا شناخته می‌شود. همچنین در برخی مناطق شیعیان در دهه محرم تعزیه علی‌اصغر را به نمایش می‌گذارند در این تعزیه گهواره‌ای را با پارچه سبز تزیین می‌کنند تا نماد شیرخوارگی و خردسالی او باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.