حسینیه «قتلگاه» مثل هر سال در دهه اول محرم، میزبان عاشقان و ارادتمندان سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از جلوی در برای عرض احترام خدمت عزادار حسینی می‌رسند و او را تا جلوی کفشداری راهنمایی می‌کنند. اگر کسی بخواهد چای صرف کند، محترمانه او را به سمت ایستگاه صلواتی راهی می‌کنند. در حسینیه قتلگاه، جوانان و نوجوانانی حضور دارند که برای خادمی امام حسین (ع) مدت‌ها آموزش دیده‌اند. تمامی خادمان حسینیه قتلگاه محصل یا فارغ التحصیل مدرسه‌ای هستند که دیوار به دیوار این حسینیه ساخته شده است.

وقتی مدرسه و حسینیه رنگ «قتلگاه» به خود می‌گیرد/ آموزشگاه حسینی برای سربازان مهدوی

مدیریت این مجموعه با حسین مردانی است. مردی که سالهاست در مدارس اوقات خود را کنار بچه‌ها و در گروه‌های سنی کودک و نوجوان و حتی جوان سپری کرده و با تمامی روحیات آن‌ها آشناست. او حالا مجموعه‌ای آموزشی - فرهنگی درست کرده که برای اسلام ناب محمدی قدم بر می‌دارد و در مسیرش گوش به فرمان رهبری است.

پیش از آغاز ماه محرم هر سال جلسات متعددی برای خادمان گذاشته و شرح وظایفشان به آن‌ها گوشزد می‌شود. ۱۵۰ خادم در حسینیه قتلگاه فعالیت می‌کنند. در محرم ۹۸ مبلغان و مشاوران دینی به جمع مجموعه حسینیه اضافه شدند که پاسخگوی شبهات دینی و مشاور زندگی مردم باشند. نذری‌های مراسم هم در آشپزخانه حسینیه تدارک دیده می‌شود. موقع پخت غذا حاج حسین مردانی دقایقی را برای آشپز‌ها مداحی می‌کند که عصاره محبت سید الشهدا (ع) نذری را متبرک کند.

وقتی مدرسه و حسینیه رنگ «قتلگاه» به خود می‌گیرد/ آموزشگاه حسینی برای سربازان مهدوی

استقبال بی نظیری از مراسم حسینیه قتلگاه در مناسبت‌های مذهبی به ویژه در ماه محرم می‌شود. در محرم ۹۸ حدود سه هزار نفر برای اقامه عزا به این مجلس با شکوه می‌آیند. بیشتر حاضران مراسم از جوانان منطقه شرق تهران، خیابان پرستار، بلوار پاسدار گمنام و اتوبان محلاتی هستند.

مراسم هیئت قتلگاه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم و در ادامه زیارت عاشورا آغاز می‌شود. شب گذشته در شب پنجم از شب‌های محرم، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی به سخنرانی پرداخت. در شب‌های دیگر حاج خیرالله مردانی و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی تخاوری نیز سخنرانی می‌کنند.

وقتی مدرسه و حسینیه رنگ «قتلگاه» به خود می‌گیرد/ آموزشگاه حسینی برای سربازان مهدوی

مداحی حاج غلامحسین مردانی مداح اهل بیت (ع)، پرشورترین بخش از مراسم های حسینیه قتلگاه است. مراسم های حسینیه قتلگاه تا بامداد روز بعد ادامه دارد. البته شب عاشورا مراسم از بامداد آغاز می‌شود و تا اذان صبح ادامه دارد.

شما می‌توانید در ادامه بخش‌هایی از مداحی حسین مردانی را بشنوید و دانلود کنید:

گفتنی است حسینیه قتلگاه واقع در اتوبان شهید محلاتی، در دهه نخست محرم از نماز مغرب و عشاء میزبان عاشقان حسینی است.


انتهای پیام/

حسینیه قتلگاه میزبان عاشقان حسین (ع)

 

برچسب ها: محرم 98 ، هیئات مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار