سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: در سال تحصیلی گذشته، بیش از ۱۳ هزار دانش آموز متوسطه دختر این ناحیه در طرح "آهن یاری" قرص مکمل آهن دریافت کردند.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۱۳ هزار ۱۶۵ دانش آموز دختر متوسطه این ناحیه در طرح آهن یاری، قرص مکمل آهن دریافت کرده اند، گفت: در این طرح، دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه تحت پوشش قرار می‌گیرند و دانش آموزان با نظارت مدیر، معاون و یا معلمان رابط قرص‌های آهن هفته‌ای یک عدد قرص آهن (فروس سولفات) دریافت و مصرف می‌کنند.

او با بیان اینکه کم خونی و فقر آهن سبب افت قدرت یادگیری، خستگی، ضعف، بی حالی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، افزود: اجرای این طرح این مشکلات را در بین دانش آموزان کاهش می‌دهد.

نیسی گمراوی با اشاره به اینکه از تعداد دانش آموزان تحت پوشش طرح آهن یاری، ۷ هزار ۱۳۸ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۶ هزار ۲۷ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم قرار داشتند، اظهار داشت: برنامه مکمل "آهن یاری" در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی از دانش آموزان گام موثری در راستای پیشگیری از کمبود آهن و پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

این مقام مسئول، کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را از جمله مهم‌ترین عوارض کم خونی و فقر آهن عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

توزیع قرص آهن در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.