مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در سطح این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید رسول افتخاری مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسنامه صادره برای هیات‌ها همچون یک گواهینامه است که قوانین فعالیت هیات‌ها در آن درج شده و اعضای هیات‌ها را ملزم به رعایت این قوانین می‌کند.

او با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب‌های جدی به فرهنگ عاشورایی هستند،افزود : ۴۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند و پاسخگوی به سوالات و شبهات مردم در این ایام هستند.

مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۹۰ مداح و شاعر آیینی شناسنامه دار ایام محرم در مساجد و هیات‌های مذهبی استان فعالیت دارند.

افتخاری ادامه داد: از این تعداد مداح‌های شناسنامه درا ۶۵۰ نفر مرد و مابقی زن هستند.

او گفت: تشکل‌های مذهبی و هیات‌های عزاداری در طول سال علاوه بر برنامه‌های مختلف در محرم و صفر در سایر فعالیت‌های دینی و فرهنگی مشارکت دارند.

افتخاری افزود: تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی در روز نهم محرم (دوشنبه) ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در بلوار جمهوری اسلامی یاسوج برگزار خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان ۱۰۰ در صد شیعه بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

 انتهای پیام/غ

تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی در روز نهم محرم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.