نماینده کشورمان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان گفت: کسب سهمیه المپیک در این مسابقات هدف اولم است که به راحتی می‌توانم به آن برسم.

مهدی پیرجهان نماینده کشورمان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با اردویی که در تهران برگزار کردم برای مسابقات آماده شدم. هدف اولم در این مسابقات کسب سهمیه المپیک است که به راحتی می‌توانم به آن برسم. علاوه بر این صعود به مرحله بالاتر و حتی فینال هدف دوم است.

پیرجهان: سهمیه المپیک را به راحتی در دوحه بدست می آورم/ مبلغ قراردادها در سطح ورزشکاران نیست

پیرجهان درباره اینکه شناختی از حریفان خود در مسابقات جهانی دوحه قطر دارد، گفت: بهترین دونده ۴۰۰ متر در آسیا در این مسابقات حضور دارد و اهل کشور قطر است. من تجربه مسابقه دادن با این دونده در مسابقات آسیایی در دوحه قطر را دارم. علاوه بر این بهترین دوومیدانی کاران جهان در دوحه قطر حضور دارند و باید به مصاف آن‌ها بروم.


بیشتر بخوانید: برنامه مسابقات دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان

دونده کشورمان درباره اینکه برای کسب سهمیه المپیک باید چه رکوردی بزند، بیان کرد: اگر بتوانم رکورد ۴۸.۹۰ در مسابقات جهانی ثبت کنم در آن صورت سهمیه المپیک را بدست می‌آورم. در حال حاضر رکوردم ۴۹.۳۳ است.

به اندازه حدادی و تفتیان از من حمایت نشد

دوومیدانی کار کشورمان درباره اینکه حمایت لازم از او برای مسابقات جهانی شده است یا خیر، گفت: همه برنامه ریزی‌های برای حضورم در مسابقات جهانی انجام شده است. البته به اندازه حدادی و تفتیان از من حمایتی نشده است. همچنین درخواستی از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوومیدانی نداشتم.

استعداد‌ها در دوومیدانی فراری می‌شوند

او بیان کرد: همه مسائل به زیر ساخت‌های خوب بستگی دارد تا دوومیدانی پیشرفت کند. متاسفانه برخی از دوومیدانی کاران تا قهرمانی بالا می‌آیند، اما زمانی که از آن‌ها حمایتی نمی‌شود کنار می‌روند. ورزشکاران ما نیاز به توجه بیشتر دارند تا بتوانند به موفقیت دست یابند.

پیرجهان درباره ارزیابی اش از لیگ دوومیدانی تصریح کرد: لیگ دوومیدانی بهتر از سال قبل برگزار شد و با رقیبان در دوی ۴۰۰ متر فاصله زیادی داشتم که این باعث می‌شود سطح این ماده دوومیدانی پایین بیاید. من با ۶۴ امتیاز پرامتیازترین دوومیدانی کار مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها شدم و ۱۰۰ دلار پاداش گرفتم.

پیرجهان: سهمیه المپیک را به راحتی در دوحه بدست می آورم/ مبلغ قراردادها در سطح ورزشکاران نیست

مبلغ قرارداد‌های دوومیدانی در سطح ورزشکاران نیست

دوومیدانی کار کشورمان درباره مبلغ قرارداد‌های لیگ دوومیدانی بیان کرد: دوومیدانی سختی‌های زیادی دارد و قرارداد‌های این رشته ورزشی در سطح ورزشکاران نیست و پایین است. من برخلاف میل باطنی ام امسال با تیم دوومیدانی مس سونگون به صورت امتیازی قرارداد بسته بودند و براساس امتیاز کسب شده پول می‌گرفتم. البته ورزشکارانی همانند تفتیان و قاسمی انتظار عقد قرارداد با مبالغ بالا داشتند.


بیشتر بخوانید: برنامه‌های سفر کیهانی به دوحه مشخص شد


او گفت: امکانش وجود دارد که با ثبت رکورد خوب بتوانم مجوز حضور  در مسابقات دایموند لیگ که معتبرترین رقابت دوومیدانی است را بدست آورم.

دوومیدانی کار کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان  فدراسیون دوومیدانی که در نابسامانی مدیریت حمایت‌های لازم را از من کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار