بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ۱۷ و ۱۸ مهر با حضور قصه گویان برگزیده در مرکز شماره ۷ مشهد برگزار می‌گردد.

نزهت شیخ زاده دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی خراسان رضوی با اشاره به شعار جشنواره «آینده ساختنی است» در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: این جشنواره با حضور ۵۰ نفر قصه گو برگزیده در مرکز شماره ۷ مشهد برگزار می‌گردد و هدف کلی این برنامه توسعه و ترویج قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در جامعه می‌باشد.

او تصریح کرد: این جشنواره در قالب‌های قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شودو قصه گویی صحنه‌ای شامل بخش‌های دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال به بالا و مادر بزرگ‌ها  و پدربزرگ هاست.

دبیر جشنواره قصه گویی خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره در چهار مرحله استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی برگزار می‌گردد، گفت: تعدا کل شراکت کنندگان در این جشنواره هزار و ۴۴۴ نفر می‌باشد و بیش از ۵۰۰ نفر در بخش قصه گویی صحنه‌ای شرکت نمودند و پس از داوری مقدماتی ۵۰ نفر از شرکت کنندگان به مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافتند که ۲۸ نفر در بخش زنان  و مردان، ۱۷ نفر در بخش نوجوانان و ۵ نفر در بخش پردربزرگ و مادربزگ‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شیخ زاده افزود: در مرحله پایانی و استانی، ۵ نفر در بخش زنان و مردان، ۳ نفر در بخش دختران و پسران نوجوان و ۳ نفر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها انتخاب خواهند شد.

سارا امیدوار، حمید نوایی لواسانی و علی اکبر حلیمی، داوران بخش بزرگسال و زهرا بیژن یاد، نفیسه حسینی و علی رنجبر داوران بخش نوجوان جشنواره هستند.

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ۱۷ و ۱۸ مهر با حضور قصه گویان برگزیده در مرکز شماره ۷ مشهد، واقع در بلوار فکوری، فکوری ۴۵ خیابان فراز، ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می‌گردد.

انتهای پیام//م. پ

 

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.