مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور استاندار فارس، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی و روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد.

بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با حضور استاندار فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز دارالعمی است در دارالعم و این نشان از جایگاه والای این دانشگاه است.
او بیان کرد: علم آموی به عنوان یکی از وظایف دانشجویان مدنظر بوده و پژوهش، نوآوری و کارآفرینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس افزود: دانشگاه ها  به عنوان کارآفرین نقشی اساسی در نوآوری و توسعه تکنولوژی ایفا می کنند.

رحیمی با بیان اینکه باید زمینه ای مناسب برای ساخت کارخانه ها ، شرکت های دانش بنیان و مراکز علم و فناوری فراهم شود تصریح کرد: دانشگاه‌ها با هدف کمک کردن به صنعت باید علمی را به دانشجویان آموزش دهند تا باعث رفع مشکلات شود.

افلاکی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز ادامه داد: از تعداد ۷ مرکز دانشگاه در فارس ۵ مرکز در شیراز و یک مرکز در اقلید و کازرون وجود دارد که مقرر شده بهمن ماه امسال یک مرکز در لارستان و مهرماه سال آینده نیز یک مرکز در مرودشت افتتاح شود که با بهره برداری از این مراکز دانشگاه فرهنگیان فارس رتبه الف را در کشور به خود اختصاص داده است.

همچنین مغاره رئیس دانشگاه هنر شیراز با تاکید بر اینکه فارس در گذشته دارای مکتب هنری خوبی بوده و امروزه بتدریج دستخوش تغییراتی شده که می‌توان با فراهم کردن زمینه مناسب هنر‌های تخصصی هنر اصیل در شیراز را به جایگاه اصلی خود بازگرداند که دانشگاه هنر شیراز جزء ۴ دانشگاه برتر هنر در کشور است.

جهرمی هماهنگ کننده امور موسسات غیر انتفاعی استان فارس نیز اضافه کرد: این موسسات از دهه ۱۹۶۰ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای واگذاری کار به مردم راه اندازی شده که ۱۰ درصد دانشجویان کشور یعنی حدود ۳۵۰ هزار دانشجو را آموزش می‌دهند.

او اظهار کرد: از آغاز انقلاب تا کنون برداشتن اقتصاد از پایه نفت بوده که این موسسات پایه‌ای برای آینده است و موسسات غیر انتفاعی بعد از دانشگاه دولتی بالاترین مقام را در جذب دانشجو دارد.

نادیان رئیس دانشگاه شیراز نیز بیان کرد: ۱۸۴ مرکز نفش بی بدلیلی در تربیت نسل امروز دارند و با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور شاید نتوان آن چنان که مطلوب است به نیاز‌های دانشجویان توجه کرد که برای تغییر این رویکرد نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی است.

او با اشاره به اینکه علاوه بر دانشجویان، نزدیک به ۸ هزار عضو هیئت علمی تمام وقت و حق التدریسِ سال تحصیلی جدید را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارس آغاز می‌کنند، تاکید کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ۲۰۰ هزار دانشجو در ۲۰۵ دانشگاه و مراکز آموزش علمی و پژوهشی استان فارس مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ت

آیین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در فارس 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار