مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، از استقرار موکب اربعینی این استان در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه مرز خسروی از صبح دیروز، ۱۵ مهرماه بر روی زائران اربعین بازگشایی شده است، اظهار کرد: به همین دلیل موکب اربعینی استان فارس نیز در این مرز از امروز استقرار یافته است.

او افزود: بنا به تقسیم‌بندی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ارائه خدمات به زائران اربعین از محل موقوفات، استان فارس در این مرز مستقر شده است ضمن اینکه استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان هم در این مرز حضور دارند، ولی این محور تحویل استان فارس است.

موسوی با بیان اینکه کاروان خادمان اوقاف فارس برای برپایی این موکب طی دو روز گذشته به مرز خسروی اعزام شدند، ادامه داد: در موکب استان فارس پیش‌بینی توزیع غذای گرم از محل موقوفات استان شده است.

مرز خسروی؛ شلوغ‌ترین مرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی کوتاه‌ترین فاصله تا کربلا را دارد، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱۵ هزار نفر روزانه از این مرز عبور کنند.

او با بیان اینکه موکب استان فارس روزانه به بیش از ۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: موکب استان فارس در این مرز به صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد، اما توزیع غذا‌ها در منطقه منذریه خاک عراق توزیع می‌شود که از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ خواهد بود.

موسوی ادامه داد: پذیرایی در موکب استان فارس شامل صبحانه، میان وعده و ناهار است که از محل موقوفات این خدمات ارائه می‌شود البته پیش‌بینی اسکان موقت هم برای زائران شده است.

تمهیدات امنیتی برای موکب

او با بیان اینکه موکب استان فارس تا دو روز بعد از اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بنا به مسائل امنیتی آشپزخانه موکب استان فارس با آشپزخانه سپاه کرمانشاه یکی است.

انتهای پیام/چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.