مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان فارس گفت: تاکنون ۷۳ نفر از زائرین این استان در سفر به کربلا مصدوم و ۵ نفر از آن‌ها به دلایل مختلف فوت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا جمالی نژاد مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه تمام زائرین پیاده روی اربعین حسینی امسال از خدمات بیمه ایران بهره‌مند هستند، اظهار کرد: در استان فارس تاکنون ۲ نفر نیز در آیین پیاده روی اربعین امسال نقص عضو شده اند.

او تصریح کرد: از ابتدای آغاز مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال تاکنون مجموعا ۷۳ نفر از زائرین استان فارس که مجروح و یا بیمار شده اند در مراکز درمانی شیراز بستری شدند که در حال حاضر نیز اغلب آن‌ها مرخص هستند و ۱۵ نفر از آن‌ها همچنان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان فارس ادامه داد: تعهدات بیمه ایران برای زائرین کربلا در این استان که تا امروز باید برای فوت، مصدومیت و سایر خدمات درمانی پرداخت شده مجموعا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

او افزود: تعهدات بیمه ایران در قرارداد اربعین برای پرداخت فوت به هر علت مبلغ ۴۰ میلیون تومان و پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: تعهدات بیمه ایران برای نقص عضو زائرین اربعین ۲۴۰ میلیون تومان است و همچنین سقف تعهدات بیمارستانی برای بیماری و حادثه برای زائرین ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان فارس اضافه کرد: بیمه ایران هزینه اقدامات درمانی سرپایی، بخیه و ... برای زائرین اربعین که به بیمارستان ارجاع نمی‌شود حداکثر مبلغ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

او گفت: این آمار قطعی نیست، زیرا بیمه ایران تا ۳۰ روز بعد از برگزاری مراسم اربعین امسال نسبت به خدمات مورد نیاز زائرین تعهد دارد.

براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سماح بیش از ۲۰۵ هزار نفر از اهالی استان فارس امسال برای حضور در مراسم اربعین در عراق ثبت نام کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/چ

تعداد کشته و مصدومان استان فارس در اربعین

برچسب ها: اربعین ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار