کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غربی‌ها به دنبال ایجاد یک داعش جدید در گردهمایی منامه هستند

کارشناس سیاست خارجی گفت: غربی هایک داعش جدید سیاسی با پروژه ایران هراسی را در کنفرانس منامه دنبال می کنند.

غربی‌ها به دنبال یک داعش جدید در گردهمایی منامه هستندحسین کنعانی مقدم کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست منامه، گفت: غربی‌ها پس از اینکه نتوانستند در منطقه یک ائتلاف علیه ایران شکل دهند، تلاش کردند تا گروه‌های مختلف در مناطق گوناگون را زیر یک سقف جمع و با دلار‌های نفتی سعودی طرح‌های خود را با تغذیه گروه‌های ضد انقلاب سازماندهی و مدیریت کنند، پس در تلاش هستند گردهمایی برگزار کنند تا برای جلوگیری از ادامه یافتن روندی در عرصه بین الملل که به ضرر آن‌هاست چاره اندیشی کنند.

او افزود: در حقیقت غربی ها ایجاد یک داعش سیاسیِ جدید را با پروژه ایران هراسی در منامه  دنبال می کنند.کنفرانس قبلی منامه با شکست مواجه شد و نتوانست از سرمایه دار‌انی که تمایل به استفاده از این فرصت را داشتند، استفاده کند تا بتوانند منابع بیشتری بر ضد انقلاب تهیه کنند.

کنعانی مقدم با اشاره به دلایل برگزاری کنفرانس منامه، تصریح کرد: آمریکا به دنبال این بود که ائتلافی علیه ایران توسط حکومت‌ها ایجاد کند و در حال حاضر به سراغ گروه‌های مخالف، معاند، تروریستی و ضد انقلاب رفته و آن‌ها را سازماندهی می‌کند تا بتواند در آینده  با هدف ایران هراسی از آن‌ها استفاده کند.

گفتنی است کنفرانس بحرین که از دوشنبه (۲۹ مهر) در این کشور آغاز شده ادامه کنفرانس ضد ایرانی دیگری است که در ماه فوریه به ابتکار وزارت خارجه آمریکا در «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شد. دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد یک ائتلاف دریایی برای مقابله با آنچه «تهدید ایران» خوانده شده تشکیل دهد، اما در رسیدن به این هدف ناکام مانده است.

از میان ۶۰ کشوری که آمریکا برای آن‌ها دعوت‌نامه جهت پیوستن به این ائتلاف ارسال کرده کمتر از پنج کشور به این ائتلاف پیوسته‌اند. یکی از معدود کشور‌هایی که دعوت آمریکا را اجابت کرده بحرین بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار