رئیس کل دادگستری استان قزوین اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش و طرح هر مدرسه یک قاضی را در کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم موثر دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: در استان طرحی با عنوان طرح طلایه داران صلح و سازش ارائه شده است، که در این طرح گروه‌هایی بعنوان همیاران صلح و سازش تعیین شده اند و سعی داریم از تمام ظرفیت ادارات و نهاد‌های دولتی، عمومی و خصوصی برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود:امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش ورود پرونده ها، اطاله دادرسی، هزینه ها، حضور شهروندان در محاکم و کاهش آمار جمعیت کیفری باشیم.

رییس کل دادگستری استان گفت: یکی از سازمان‌هایی که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای این طرح در نظر داریم آموزش و پرورش است.

او افزود: باید از ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش برای آموزش مسائل حقوقی و اطلاع رسانی درباره جرائم در مدارس بهره برد چرا که آموزش قانون و حقوق فردی و اجتماعی مانند سایر دروس بلکه فراتر از آن در زندگی حال و آینده افراد نقش بسزایی دارد و یکی از دستاورد‌های مهم آن کاهش ارتکاب جرائم و آسیب‌های اجتماعی و به دنبال آن کاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد بود، که براین اساس طرح هر قاضی یک مدرسه با هدف آگاهی بخشی درباره مسائل اجتماعی و حقوقی در حال اجرا است.

رییس کل دادگستری استان گفت: اجرای طرح نماد موضوع مهمی است که در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی هدف گذاری شده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح های طلایه داران صلح و سازش و هر مدرسه یک قاضی در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.