۵۵ کامیون نظامی آمریکایی حاوی تجهیزات با ترک خاک سوریه، وارد عراق شدند.

۵۵ کامیون حامل تجهیزات آمریکایی وارد عراق شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد ۵۵ کامیون آمریکایی حامل تجهیزات و خودرو‌های نظامی با ترک خاک سوریه، از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک عراق شدند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک منبع نظامی در نیرو‌های سوریه دموکراتیک اعلام کرد: این کاروان نظامی آمریکا که پیشتر وارد پایگاه «صرین» که به «فرودگاه سبت» نیز معروف بوده و در جنوب شهر عین العرب در حومه شمالی حلب واقع است، شده بود، از تل تمر سوریه آمده و شامل ۱۷ خودروی زرهی و ده‌ها کامیون است.

همچنین طبق اعلام روزنامه سوری الوطن، نیرو‌های آمریکایی اقدام به ساخت دو پایگاه نظامی در شهرک باغوز در شرق دیرالزور در نزدیکی مرز‌های سوریه و عراق کرده اند. یکی از این دو پایگاه نظامی در نزدیکی اردوگاهی است که اسرای گروه تروریستی داعش را در خود جای داده و نیرو‌های سوریه دموکراتیک از آن حراست می‌کنند. این در حالی است که پایگاه دوم در داخل لشکر ۱۱۳ در منطقه شهابات در شمال دیرالزور است.

گفتنی است خودرو‌های زرهی حامل نیرو‌های آمریکایی پایان ماه گذشته میلادی در چارچوب خروج آمریکا از سوریه وارد عراق شدند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پیشتر مدعی شده بود انتظار دارد تمامی نیرو‌های آمریکایی خارج شده از شمال سوریه که شمار آن‌ها به هزار نفر می‌رسد، به منظور ادامه حملات علیه گروه تروریستی داعش و کمک به مسائل دفاعی در عراق، وارد غرب این کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار