موسوی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تغییر قیمت ارز یکی از عوامل تفاوت نرخ بلیت هواپیما/ سازمان هواپیمایی کشوری در تعیین نرخ بلیت موفق بوده است

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در حال تلاش برای کنترل قیمت‌هاست و تا حدودی در تعیین نرخ بلیت موفق بوده است.


ابوالفضل موسوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با یادآوری اینکه قیمت بلیت هواپیما‌های خارجی در دست ما نیست و ضوابط خود را دارد، اظهار کرد: پرواز‌های داخلی در دو حالت چارتری و ایرلاین وجود دارد که مورد اول را دفاتر هواپیمایی رسیدگی می‌کنند و در حالت دوم، به جای بلیت، درباره هواپیما اظهارنظر می‌شود.

او ادامه داد: برای کنترل بیشتر نرخ، باید درباره تعیین  قیمت هواپیما‌های چارتری مقاومت به عمل آید تا هواپیما را به صورت بلیتی ارائه کنند، اما در این صورت با خصوصی سازی تعارض ایجاد می‌شود.

موسوی درباره نوع دیگر تعیین نرخ بلیت گفت: بخشی از هزینه‌های خرید خارجی و تعمیرات هواپیما‌ها به ارز بستگی دارد که باید با تولید‌های داخلی تناسب داشته باشد، این نسبت بین ۳۵ تا ۶۰ درصد بوده و به هر ایرلاین اعلام می‌شود، نسبت یاد شده هنوز به یک عدد ثابت نرسیده است.


بیشتر بخوانید:  دولت باید جلوی پرواز‌های چارتری را بگیرد/ نرخ بلیت هواپیما باید بر اساس رقابتی تعیین شود


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه کمیسیون عمران درباره موضوع مذکور با سازمان هواپیمایی کشوری در حال گفت‌و‌گو است، ابراز امیدواری کرد: این مجموعه در حال تلاش برای کنترل قیمت‌هاست و سازمان هواپیمایی کشوری تا حدودی در تعیین نرخ بلیت موفق بوده است.

او تاکید کرد: آخرین جلسه کمیسیون عمران با سازمان هواپیمایی کشوری به قبل از برگزاری مراسم اربعین حسینی می‌رسد که قیمت‌ها در بازه زمانی ۱۰ روزه همان ایام کنترل شد؛ همچنین گزارش تخلفات کمتر به نمایندگان رسید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار کرد: در زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف قیمت‌ها به بیشترین نرخ رسیده و کمی از کنترل خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار