با تغییر سبک زندگی افراد کمتر به سمت ورزش می‌روند، در گزارش زیر به زمان مناسب برای فعالیت‌های بدنی و بهترین ورزش‌ها برای درمان بیماری کبد چرب می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها با تغییر سبک زندگی و تغذیه، افراد کمتر به سمت ورزش و فعالیت بدنی می روند و به شدت علاقه‌مند به مصرف غذا‌های آماده و فست فودی هستند.

نتیجه‌ این گرایش نگران کننده، چیزی جز به خطر افتادن سلامت جامعه نیست، یکی از عارضه‌هایی که این روز‌ها مهمان ناخوانده‌ای در میان ایرانیان است، عارضه‌ کبد چرب است.

 اگر کبد چرب درمان نشود، تبدیل به سیروز کبدی شده و سیروز کبدی هم زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های زخمی جایگزین سلول‌های سالم کبد شده و عملکرد آن را کاهش می‌دهند.

بهترین ورزش برای درمان کبد چرب

خوردن زیاد، فعالیت بدنی کم و بیماری‌هایی مانند دیابت و کلسترول بالا احتمال ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد. البته افراد لاغر هم از این بیماری در امان نیستند، با وجودی که اکثر بیماران کبد چرب اضافه وزن دارند، ولی ۱۰ تا ۲۰ درصد آن‌ها در محدوده‌ وزن طبیعی هستند.

سه تا چهار ساعت در هفته ورزش کنید

مردانی که دور کمرشان بالای ۸۴ سانتی متر و بانوانی که دور کمرشان بالای ۷۴ سانتی متر است در معرض خطر بیشتری قرار دارند؛ ورزش و رژیم غذایی مناسب در درمان کبد چرب بسیار موثر است. اصلی‌ترین درمان این بیماری، رژیم غذایی و ورزش است که تمام افراد باید این مسئله را جدی بگیرند.


بیشتر بخوانید: انواع آسیب‌های ورزشی و روش درمان موقت


بهترین ورزش برای درمان کبد چرب

زمان مناسب جهت انجام فعالیت‌های بدنی

زمان مناسب جهت انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی صبح زود، عصر و اوایل شب است، رعایت نظم، ترتیب و اعتدال در فعالیت‌های ورزشی بسیار مهم است و افراد در ساعات خاصی ورزش کرده و از تغییر آن بپرهیزند.

بهترین ورزش برای درمان کبد چرب

انجام ورزش بلافاصله پس از غذا خوردن توصیه نمی‌شود، بهتر است هنگام ورزش معده‌ خالی باشد، بهترین و مفیدترین ورزش برای تمام سنین، پیاده روی (کمی تندتر از حالت عادی) است خصوصا اگر وضعیت هوا سالم باشد.

بهترین ورزش برای درمان کبد چرب

بهترین ورزش ها برای درمان کبد چرب

ورزش‌های ایروبیک و کاردیو هم برای درمان کبد چرب مفید است، ورزش‌های ایزومتریک که باید یک حالت خاص را حفظ کنید، مثل بسیاری از حرکات یوگا یا پلانک یا پل از پهلو تاثیر کمتری دارند. به یاد داشته باشید حتی کاهش وزن ۱۰ درصدی هم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در درمان کبد چرب داشته باشد.

قبل از ورزش هوازی حتما برای جلوگیری از آسیب ورزشی باید بعد از تمرینات کششی بدن را به آرامی گرم کرد و بعد از فعالیت ورزشی به آرامی سرد کرد.

انتهای پیام /

بهرترین ورزش ها برای درمان بیماری کبد چرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار