مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله اخیر در شهرستان‌های میانه و سراب افزون بر ۹ میلیارد تومان به تاسیسات و مخازن آبی و شبکه فاضلاب منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  ایمانلو مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه تیم‌های تخصصی بازرسی آب و فاضلاب استان که در مناطق زلزله زده حضور دارند، این زمین لرزه بیش از ۲ میلیارد تومان در بخش روستایی، ۳ میلیارد تومان در حوزه فاضلاب مناطق شهری و ۴ میلیارد تومان نیز به مخازن، چاه‌ها و تاسیسات آبی منطقه خسارت زده است.

او  اظهار داشت: در بخش آب شهرستان سراب چاه‌های آبی و مخزن‌های ذخیره دچار خسارت شده‌اند که تیم‌های اعزامی به منطقه در حال مرمت و تعمیر آن‌ها هستند.

ایمانلو با تاکید بر اینکه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق مربوطه حضور یافته و نسبت به بررسی و تهیه گزارش خسارت و نیز انجام تعمیرات وارد عمل شده است، یادآوری کرد: هم اکنون هیچ گونه مشکل تامین و توزیع آب در روستا‌ها و شهر‌های زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب وجود ندارد.

او ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی حتی به روستا‌هایی که تحت پوشش این مجموعه هم نیستند به دلیل شرایط خاص منطقه، خدمات رسانی می‌کند.

ایمانلو اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۹ تیم فعال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده میانه و سراب حضور داشته و اقدامات تعمیری و اصلاح شبکه‌ها را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه وضعیت آب شرب مناطق زلزله‌زده مطلوب است، اظهار داشت: با توجه به شدت زلزله و در هم ریختگی اوضاع، فقط در چند ساعت ابتدایی این زمین لرزه با مشکل آب شرب مواجه بودیم.

 مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

 زلزله به تاسیسات آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی  ۹ میلیارد تومان خسارت زد

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار